Salon Nowy Jork 2016 | Nowe Subaru Impreza | Nareszcie bez żadnych tajemnic

Koniec z teaserami, konceptami, domysłami i przeciekami. Nareszcie możemy zobaczyć, jak wygląda nowe Subaru Impreza na oficjalnych zdjęciach

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

Kiedy Japończycy prezentowali w Tokio i Los Angeles świetnie wyglądające koncepty przestrzegaliśmy, że "trzeba pamiętać, że Subaru lubi pokazać ciekawy koncept, a później znacznie go zmodyfikować i wypuścić na rynek bardziej stonowany samochód" . Zaprojektowane w myśl języka stylistycznego "Dynamic & Solid" prototypy robiły wrażenie. Przyciągały wzrok bardzo ostrymi, agresywnymi liniami, wyraźnymi przetłoczeniami, nowym grillem, wydatnymi nadkolami, dużymi kołami oraz wąskimi przymrużonymi LED-owymi reflektorami. Obydwa projekty były bardzo ostre i odważne.

Zgodnie z przewidywaniami produkcyjna Impreza została znacznie stonowana. Oczywistym było, że linie będą wygładzone, przetłoczenia mniej bijące po oczach, a auto znacznie spokojniejsze. Jednak naszym zdaniem, podczas metamorfozy z konceptu w produkcyjne auto Impreza straciła gdzieś swój pazur. Nie, że auto wygląda źle. Wręcz przeciwnie, to ładnie zaprojektowany samochód, ale czegoś mu brakuje. Nowej Imprezie bardzo blisko do słowa "nudna", a przecież to zupełnie nowa generacja, która ma zdobyć dla Subaru nowych klientów!

Mamy nadzieję, że Japończycy to co najlepsze zostawili dla drapieżnej wersji STI.

Hatchback mierzy 4 460 mm długości, 1 777 mm szerokości, 1 445 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 670 mm. Sedan ma prawie identyczne rozmiary - jest tylko dłuższy (4 625 mm). Pod maskę trafi nowa generacja dwulitrowego, wolnossącego silnika o mocy 152 KM. Motor współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów Lineatronic. Subaru zapewnia, że po gruntownych modyfikacjach silnik jest mocniejszy (o 4 KM), lżejszy i dużo oszczędniejszy. Niestety, musimy Japończykom zaufać na słowo, bo nie podano jeszcze ani osiągów, ani spalania.

Subaru chwali się, że na pokład trafi m.in. nowy system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem, kamera EyeSight oraz cała masa asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa. Chodzi np. o hamulec, który zareaguje, kiedy podczas cofania nie zauważymy przeszkody, system ostrzegający przez opuszczeniem pasa ruchu, aktywny tempomat czy system awaryjnego hamowania, który pomoże nam uniknąć kolizji.

Nowa Impreza ma być najważniejszym modelem japońskiej marki w zdobywaniu kolejnych klientów - koncern Fuji Heavy Industries chce do 2020 roku wyraźnie rozruszać sprzedaż Subaru. Auto zostanie zbudowane na nowej płycie podłogowej, która ma w przyszłości być bazą dla większości samochodów Subaru.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru Levorg vs VW Golf Alltrack | Serce kontra rozum

INNE LINKI

Subaru BRZ STI? | Wizyta Subaru w japońskim urzędzie patentowym

Subaru Levorg | Ceny w Polsce | Nowe kombi

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Chrysler Pacifica V6 | Drugi wynik w klasie

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA