Salon Nowy Jork 2016 | Genesis New York Concept | Atak na niemieckich konkurentów

Nowa marka premium Hyundaia nie zwalnia tempa. W Nowym Jorku zobaczyliśmy piękny koncept auta, które ma rzucić wyzwanie m.in. BMW serii 3

Solus Genesis Coupe | Jest moc!

Genesis to odpowiedź Hyundaia na japońskie marki premium pokroju Lexusa i Infiniti. Pierwszym modelem nowego gracza w klasie premium był zaprezentowany pod koniec ubiegłego roku Genesis G90. Po flagowej limuzynie teraz przyszedł czas na coś bardziej przystępnego.

Koreańczycy zaczęli projektować coraz ładniejsze auta, czego najlepszym przykładem jest właśnie New York Concept. Tutaj Genesis postawił na mieszankę agresywnej, wręcz sportowej stylistyki z elegancją klasy premium. Prototyp prezentuje się naprawdę świetnie. Podobać się może przód z charakterystycznym znaczkiem marki, przymrużonymi LED-owymi reflektorami, duży grill, fantazyjne wzory felg, wyraźne przetłoczenia, cztery końcówki wydechu czy bardzo zgrabny tył auta. Wzrok przyciągają ostre i dynamiczne linie, które czynią z Genesisa New York Concept bardzo bojowe auto.

Szef amerykańskie oddziału Hyundaia Dave Zuchowski nie kłamał, kiedy zapowiadał, że będzie to "czterodrzwiowy, sportowy sedan" o "eleganckiej i atletycznej sylwetce" . To bezpośrednia zapowiedź produkcyjnego modelu G70, który na rynku rzuci rękawicę m.in. BMW serii 3.

Niestety, nie ujawniono ani jednego zdjęcia wnętrza konceptu i musimy zdać się tylko na słowa twórców oraz szkice. Koreańczycy wspominają m.in. o zakrzywionym, 21-calowym ekranie LG o rozdzielczości 4K. Projekt wnętrza jest bardzo futurystyczny. Jednak nie zapomniano o luksusie - do wykończenia wykorzystano skórę, alcantarę oraz aluminium. Kierowca ma się komunikować z autem za pomocą systemu Human Machine Interface, który "ustanowi nowy standard w obsłudze samochodu" . Co to oznacza, jeszcze nie wiemy.

Hyundai był bardzo skromny przy opisie jednostki napędowej, jaka trafiła na pokład konceptu. Wiemy tylko, że to układ hybrydowy, na który składa się spalinowy silnik 2.0 GDi wspomagany przez silnik albo silniki elektryczne. Motor współpracuje z 8-stopniowym automatem. Maksymalna moc układu wynosi 245 KM oraz 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągów ani spalania nie podano.

Koncept świetnie wpisuje się w odważne zapowiedzi Koreańczyków. Przypomnijmy, Hyundai powołując do życia nową markę zapowiadał, że do 2020 roku oferta Genesisa będzie liczyła 6 modeli. Flagową limuzynę G90 już zobaczyliśmy, a New York Concept jest zapowiedzią sedana G70. Pozostała czwórka to G80 (przemieni się w niego dobrze znany Hyundai Genesis), coupe, crossover klasy średniej oraz duży, rasowy SUV.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Genesis G90 | Koreańska S-Klasa

INNE LINKI

Genesis G90 | Ponad 4 300 zamówień w 24 godziny

Hyundai Genesis | Pierwsza jazda | Demonstracja możliwości

Hyundai Ioniq | Toyota Prius na celowniku

Kia Telluride | Nowa linia stylistyczna?

Więcej o:
Copyright © Agora SA