X7, czyli jeszcze większy SUV od BMW

Podczas corocznej imprezy podsumowującej ubiegły rok władze koncernu BMW zdradziły trochę planów na najbliższe lata. Okazuje się, że firma planuje wprowadzenie do produkcji jeszcze większego SUV-a

Alpina B7 xDrive | Po co czekać na M7

Podczas prezentacji pojawił się obrazek na którym możemy zobaczyć skrywające się pod półprzezroczystą płachtą BMW X7. Jednak wszystko jest na tyle zasłonięte, że ciężko mówić o jakichkolwiek konkretach dotyczących wyglądu samochodu. Po nazwie można się spodziewać jedynie tego, że auto będzie większe i bardziej luksusowe niż X5.

Model skrywający się pod nazwą kodową F17 będzie autem sportowo-rekreacyjnym wyposażonym w trzy rzędy siedzeń. Topowy model bawarskiego koncernu powstanie na płycie podłogowej CLAR, którą wykorzystano niedawno do zbudowania nowej "siódemki". I to właśnie od flagowej limuzyny zostaną zapożyczone jednostki napędowe, włącznie z silnikiem V12. Po raz ostatni taki motor zagościł w specjalnej edycji X5 Le Mans zbudowanej kilkanaście lat temu w celu uczczenia zwycięstwa teamu BMW w legendarnym wyścigu. Tamten samochód dysponował mocą 700 KM. Jednak powstał zaledwie jeden egzemplarz.

Nowe BMW X7 będzie skupione na dostarczaniu wysokiego poziomu komfortu w otoczeniu najlepszych materiałów. W standardowej wersji w kabinie będzie miejsce dla czterech pasażerów, którzy będą podróżować na indywidualnych fotelach, które będą wentylowane, podgrzewane i zaoferują masaż. Trzeci rząd foteli będzie raczej traktowany jako wyjście awaryjne.. Segment ultraluksusowych SUV-ów właśnie przeżywa rozkwit odkąd pojawił się Bentley Bentayga. Rolls-Royce przygotowuje swój konkurencyjny model i wygląda na to, że do gry włączy się także BMW.

BMW planuje sprzedawać około 45 tys. egzemplarzy modelu X7 rocznie. Najtańsza wersja będzie kosztować w przeliczeniu ponad pół miliona złotych. Auto pojawi się w salonach nie wcześniej niż w 2019 roku, ale zaliczy targowy debiut już w 2018 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi SQ7 | Potęga Diesla

INNE LINKI

BMW M nie porzuci tradycyjnych rozwiązań

Maserati Levante | Ceny w Polsce | Nowy gracz na rynku

Bentley Bentayga | Zbyt wiele zamówień na najdroższego SUV-a na świecie

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.