Salon Nowy Jork 2016 | Mercedes-AMG GLC 43 | Rodzina 43 rośnie w siłę
Mercedes Klasy E | Luksus ma na drugie Mercedes
Tuż przed oficjalną premierą podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Mercedes-AMG postanowił zaprezentować GLC w podstawowej wersji 43. Niemcy nie zdejmują nogi z gazu. Wczoraj mogliśmy zobaczyć odświeżone CLA i CLA Shooting Brake. CLA również doczekało się edycji AMG 43.
Sercem najsłabszego GLC AMG jest trzylitrowa V-szóstka biturbo. Wyciśnięto z niej 362 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka V6 współpracuje z automatyczną skrzynią biegów 9G-Tronic. Dzięki napędowi 4MATIC moc trafia na wszystkie cztery koła.
0-100 km/h - 4,8 sekundy
Prędkość maksymalna - 250 km/h (elektronicznie ograniczona)
Mercedes-AMG GLC 43 został także wyposażony w sportowe zawieszenie AMG Ride Control z trzema różnymi ustawieniami: Comfort, Sport i Sport Plus. Nie zabrakło też wyczynowych hamulców i sportowo zestrojonego układu kierowniczego. Nad prowadzeniem czuwa system AMG Dynamic Select, który dostosowuje reakcje silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy do wybranego trybu jazdy.
Zmiany wizualne są bardzo dyskretne. Z przodu pojawił się grill z charakterystycznymi diamencikami, lekko przeprojektowane zderzaki i parę chromowanych akcentów. Z tyłu zauważamy mały spojler i cztery końcówki wydechu. GLC stoi na 20-calowych, dwukolorowych felgach AMG, a do zdjęć pozuje w eleganckim czarnym lakierze. We wnętrzu: obowiązkowe czerwone przeszycia, sportowe, dobrze trzymające fotele i wielofunkcyjna, sportowa kierownica AMG.
Do sprzedaży w Europie usportowiony SUV trafi już w czerwcu. Zamówienia będą przyjmowane od kwietnia - wtedy też powinniśmy poznać cennik GLC 43. Klienci za Wielką Wodą będą musieli poczekać trochę dłużej, bo u nich rynkowy debiut przewidziano na "końcówkę 2016".
ZOBACZ TAKŻE:
Mercedes GLS | Prawdziwy król SUV-ów
INNE LINKI
Mercedes przegonił Audi
Mercedes Klasy E | Luksus ma na drugie Mercedes
Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla
Nowe BMW X4 | Kolejna nisza zapełniona
![]() |
![]() |
![]() |
CONTINENTAL ContiPremiumCon... | CONTINENTAL ContiPremiumCon... | Pirelli CINTURATO P7 235/45... |
Porównaj ceny | Porównaj ceny | Porównaj ceny |
-
Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
-
SUV kochany przez Polaków. Co sprawia, że Toyota RAV4 jest tak popularnym autem?
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Italdesign kusi wizją nowego DeLoreana. Czy samochód z "Powrotu do przyszłości" do nas wróci?
- Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
- Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
Forum
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (36)
- OT - zadania dla Bidena (44)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (29)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (55)