Cztery cylindry w Porsche Macan

To było już tylko kwestią czasu. Czterocylindrowy silnik benzynowy zawitał do Porsche Macan. Dzięki temu samochód w bazowej wersji będzie tańszy, a tym samym dostępny dla większej ilości klientów

Porsche zawiesza współpracę z Szarapową

W niemieckich salonach pojawi się na dniach Porsche Macan wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Bazowa wersja modelu Macan będzie kosztować 55669 euro, a więc trochę taniej niż dotychczasowy Macan S Diesel, który kosztował 60548 euro.

Cztery cylindry pod maską wygenerują 252 KM maksymalnej mocy, która będzie dostępna przy 5000 obr./min. Szczytowy moment obrotowy o wartości 370 Nm zamelduje się przy 1600 obr./min. Standardowo auto będzie wyposażone w siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynię PDK, która będzie przekazywać napęd na wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrwa w tej wersji 6,7 sekundy. Gdy Macan zostanie wyposażony w pakiet Sport Chrono czas do "setki" poprawi się o 0,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wyniesie 229 km/h.

Producent podaje, że średnie spalanie policzone w cyklu NEDC wynosi 7,2-7,4 l/100 km. Samochód ważący 1,7 tony będzie standardowo wyposażony w system kontroli trakcji PTM. W opcji będzie dostępne pneumatyczne zawieszenie. Czterocylindrowy Macan w bazowej wersji stoi na 18-calowych kołach z czarnymi zaciskami hamulcowymi. Od innych wersji będzie się odróżniać nową końcówką wydechu. Boczne szyby będą przyciemniane. W najtańszej wersji nie zabraknie elektrycznie sterowanych foteli, systemu PCM, elektrycznie podnoszonej klapy bagażnika oraz asystenta utrzymywania pasa ruchu.

Pierwsze egzemplarze Macana wyposażone w czterocylindrowy silnik trafią do klientów jeszcze latem tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

INNE LINKI

Porsche 911 R | Wilk w owczej skórze

Ferrari GTC4 Lusso | Następca FF

Porsche Mission E | Kolejny raz Porsche "zniszczyło" system

Lamborghini Centenario | Tak powinien wyglądać supersamochód!

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA