SUV Koenigsegga? Szef odpowiada: "To fundamentalnie błędne auta!"

Nie wszystkich dopadła obsesja na punkcie SUV-ów i crossoverów. Dzisiejszej modzie opiera się Christian von Koenigsegg
Sergio Marchionne Sergio Marchionne : "SUV Ferrari? Najpierw musielibyście mnie zastrzelić!"

W motoryzacji nie ma już świętości, a SUV-y zawładnęły umysłami najważniejszych osób w branży. Obsesja nie ominęła nawet producentów samochodów sportowych. Kiedyś Porsche Cayenne wzbudzało kontrowersje i przyprawiało miłośników marki ze Stuttgartu o ból głowy. Teraz SUV-y nie dziwią już nikogo. Swoje auto w tym segmencie ma już Bentley, Jaguar, Maserati... Na horyzoncie widać crossovery od Astona Martina i Rolls-Royce'a, lada chwila na naszych drogach pojawi się Lamborghini Urus.

Jednak wciąż są bastiony, które opierają się SUV-om. Niedawno Sergio Marchionne kategorycznie wykluczył SUV-a Ferrari, teraz dołącza do niego spec od supersamochodów ze Szwecji, Christian von Koenigsegg. Zapytany o SUV-a w ofercie swojej marki, Koenigsegg postawił sprawę bardzo jasno.

- Myślę, że rynek zaakceptowałby taki samochód. Ale ja po prostu nie jestem fanem SUV-ów. Jak dla mnie są one fundamentalnie błędne. Oczywiście, moglibyśmy je sprzedawać i czerpać zyski, ale nie chcę tego robić - powiedział.

Tak więc wszystkich, którzy czekali na superszybkiego SUV-a ze Szwecji, musimy zmartwić. Dla miłośników bezkompromisowych supersamochodów to dobre wieści - Koenigsegg dalej będzie się skupiał tylko na niesamowitych projektach pokroju Regery, Agery czy One:1.

ZOBACZ TAKŻE:

Koenigsegg Regera | Bugatti na celowniku

Koenigsegg Regera

Zdjęcie MIO SPIRIT 4900 Polska Zdjęcie MIO SPIRIT 4970 Europa Zdjęcie TOMTOM START 40 Europa
MIO SPIRIT 4900 Polska MIO SPIRIT 4970 Europa TOMTOM START 40 Europa
Sprawdź ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (13)
SUV Koenigsegga? Szef odpowiada: "To fundamentalnie błędne auta!"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 18 razy 12

    brawa dla tego Pana! takze twierdze ze obecna moda na SUV jest bez sensu. auto powstajace w oparciu o produkowane modele "miejskie" poprzez ich podniesienie o kilka cm i dodanie kilku plastikowych oslon majacych nadac grozny terenowy wyglad to jakas paranoja ogarniajaca po kolei wszystkie firmy i kupujacych. niestety wiekszosc tych SUV w terenie jest bezuzyteczna bo ich silniki nie maja odpowiedniego momentu obrotowego przy niskich obrotach , nie maja blokad mechanizmow roznicowych wiec niby sa to 4x4 ale jak tylko jedno kolo straci przyczepnosc staja bezradne (ok obecnie czasami mozna spotkac "elektroniczne szpery" zalatwiajace nieco klopot). glownie jednak okazuje sie ze kupujacym wystarcza wyzszy przeswit nawet z przednim napedem bo NIGDY nie zjada z drogi.
    malo kto jednak zdaje sobie sprawe ze ta moda kosztuje pogorszenie prowadzenia auta (wyzszy srodek ciezkosci) a nawet zmniejszenie bezpieczenstwa przy naglych manewrach (z tego samego powodu).
    To ze na rynku pojawiaja sie sportowe wersje SUV to juz zupelna paranoja! projektujemy auto miejskie, podnosimy je o 5cm dodajemy troszke plastikow i mowimy ze to SUV a potem obnizamy je o 4cm i mowimy ze to "sportowy SUV"... gdzie tu sens? poza tym ze auto takie kosztuje wiecej niz wyjsciowe. Sportowy SUV to oksymoron - nie da sie poloczyc sportu i auta terenowego - zawsze powstaje cos jak swinka morska - ani to swinka ani morska...

  • Gość: f

    0

    poczekamy, zobaczymy przecież tylko krowa nie zmienia zdania.

  • Gość: Misio

    Oceniono 10 razy 0

    No i dobrze.

    A tak a propos SUVów. Pomijając brak spodziewanych właściwości terenowych są zupełnie ok: łatwo się wsiada i wysiada, sporo widać, można się spodziewać sporej pakowności. Czyli są ok. Oczywiście trudno pakuje się rower na dach, bo wysokie, i muszą być dobrze zrobione, żeby dobrze jeździły (w końcu mają wyżej środek ciężkości). Ale wieszanie psów na SUVach to bzdura. Ludzie lubią wygodę i tyle.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX