Salon Genewa 2016 | Alfa Romeo Giulietta FL | Włosi poszli na łatwiznę

Alfa Romeo oficjalnie zaprezentowała nową Giuliettę. To chyba jeden z najbardziej leniwych faceliftingów w historii

Tak brzmi Alfa Romeo Giulia

Zazwyczaj narzekamy na nudne, nic nie wnoszące faceliftingi, jakie swoim samochodom fundują niemieckie marki. Jednak tym razem na łatwiznę poszli Włosi z Alfy Romeo. Tak naprawdę nowa Giulietta to tylko kosmetyczne poprawki.

W zapowiedziach Alfa podkreślała, że odświeżona Giulietta będzie się wyróżniać zaprojektowanym na nowo przednim pasem, gdzie zostanie uwydatnione "scudetto", czyli charakterystyczny grill w kształcie tarczy. Rzeczywiście - przedni zderzak został delikatnie przeprojektowany, a w trójkątnym grillu zmieniono wzór "kratki", który zaczerpnięto z większej Giulii. Wspomnieć można jeszcze o nowych wzorach felg i leciutko zmienionych LED-owych światłach do jazdy w dzień. W środku? Zmiany jeszcze bardziej symboliczne. Na naszą uwagę zasługuje chyba tylko nowy, znacznie poprawiany system multimedialny Uconnect. Włosi chwalą się, że dzięki usłudze "Live services" kierowca będzie mógł się za jego pośrednictwem korzystać z Facebooka, Twittera, Deezera, TuneIn, Reutersa i TomToma.

Na trochę więcej pozwolili sobie projektanci w sportowej Giulietcie Veloce. Najbardziej drapieżną odmianę kompaktu rozpoznamy po charakterystycznych felgach, czerwonej listwie na zderzaku, nowych reflektorach, wielkich zaciskach hamulców, czarnych obramowaniach okien oraz czarnych klamkach i lusterkach bocznych. Za to w środku na kierowcę będzie czekać skóra oraz Alcantara, sportowe siedzenia, sportowa kierownica, karbonowe akcenty oraz kontrastujące czerwone przeszycia.

Co pod maską? Alfa wymienia następujące silniki:

- 1.4 TB o mocy 120 KM i 215 Nm

- 1.4 TB MultiAir o mocy 150 KM i 230 Nm

- 1.4 TB MultiAir o mocy 170 KM i 230 Nm

- 1.5 TB GPL o mocy 120 KM i 215 Nm

- 1.6 JTDM o mocy 120 KM i 280 Nm (diesel)

- 2.0 JTDM w dwóch wariantach mocowych: 150 oraz 175 KM (diesel)

Na samym szczycie znajdzie się turbodoładowana jednostka o pojemności 1,75 litra z Giulietty Veloce. Generuje ona 240 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po wciśnięciu specjalnego przycisku (overboost) moment może na chwilę podskoczyć do 340 Nm. Z topowym silnikiem nowa Giulietta rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund i osiąga 242 km/h prędkości maksymalnej.

We Włoszech ceny odświeżonej Giulietty mają startować od 22 200 euro, czyli 97 tysięcy złotych. Na Giuliettę Veloce trzeba już mieć 34 900 euro, a więc ponad 150 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo Giulia na zupełnie nowych zdjęciach

Więcej o:
Copyright © Agora SA