Salon Detroit 2016 | Audi A4 Allroad | Czas na wersję "terenową"

Audi zaprezentowało bogatszego brata Volkswagena Passata Alltracka. A4 Allroad ma pozwolić na zjechanie z wyasfaltowanych dróg

Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos

Przepis na uterenowiony samochód jest bardzo prosty i Audi podążyło utartą ścieżką. Audi A4 Avant otrzymało więc obowiązkowe elementy w autach tego typu, czyli wysunięte, wyraźnie zarysowane nadkola, progi i zderzaki. Od reszty nadwozia wyróżniają się matowym szarym kolorem oraz charakterystyczną strukturą. Jednak dla kierowców, którym nie podobają się "plastikowe" dodatki, w opcjach przewidziano możliwość pomalowania ich na kolor nadwozia. Pojawiła się też masywna osłona podwozia i tylny dyfuzor. Z innych stylistycznych zagrywek projektantów warto wspomnieć o chromowanych wstawkach, relingach i obowiązkowych emblematach z napisem "allroad".

Audi A4 Allroad mierzy 4750 mm długości, 1842 mm szerokości, 1493 mm wysokości oraz 2631 mm rozstawu osi. W porównaniu z poprzednią generacją nowy Allroad schudł nawet 90 kg.

Audi w tak bojowym stroju powinno się sprawdzić podczas krótkich offroadowych wypraw. Czy tak rzeczywiście jest? Za właściwości jezdne odpowiada oczywiście standardowy napęd na cztery koła quattro. Audi A4 Avant na potrzeby wersji Allroad zostało podwyższone o 23 mm. Dodatkowo inżynierowie Audi zdecydowali się zwiększyć średnicę kół, co w sumie poskutkowało zwiększeniem prześwitu A-czwórki o 34 mm. Do wyposażenia Allroada trafiło też podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Kierowca może wybrać nowy tryb jazdy - do dostępnych już wcześniej comfort, auto, dynamic, efficiency i individual dołączył tryb offroad. Został on stworzony z myślą o nieutwardzonych i wymagających drogach.

fot. Audi

Audi A4 Allroad ma nie tylko wyglądać i sprawdzać się w terenie, ale jak na kombi przystało, oferować kierowcy dużo przestrzeni. Bagażnik A-czwórki ma 505 litrów pojemności, a kiedy złożymy tylną kanapę, wzrośnie ona do 1510 litrów. W standardzie znajdziemy elektrycznie przesuwaną roletę przestrzeni bagażowej i elektryczny napęd klapy bagażnika. Kabina Allroada nie powinna zdziwić nikogo, kto widział zwykłe A4. Wnętrze zostało przeniesione ze standardowego modelu praktycznie kropka w kropkę. Audi chwali się wirtualnym kokpitem (Audi virtual cockpit znajdziemy tylko w opcjach), nowoczesnym systemem Infotainment, systemem MMI, szerokimi możliwościami integracji A4 ze smartfonem czy zestawem audio firmy Bang & Olufsen (aż 19 głośników).

Audi naszpikowało A4 Allroad całą masą systemów wsparcia kierowcy, m.in: asystent efektywności, radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości (adaptive cruise control Stop&Go) z asystentem jazdy w korkach, asystenta parkowania dla samochodów z przyczepą czy system ostrzegania przed wysiadaniem.

fot. Audi

W ofercie producenta z Ingolstadt znalazł się tylko jeden silnik benzynowy. To 2.0 TFSI o mocy 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Benzyniak współpracuje z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. Pierwsza "setka" to kwestia 6,1 sekundy. Spalanie? Audi mówi o 6,4 litra na 100 km.

Znacznie większy wybór mają zwolennicy jednostek wysokoprężnych. Cennik będzie otwierał 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy: 163 KM i 400 Nm oraz 190 KM i 400 Nm. Obydwa zestrojono ze wspomnianym powyżej S tronikiem, a spalanie powinno wynosić około 4,9 litra na 100 km. 190-konne Audi A4 Allroad będzie potrzebowało 7,8 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h. Później do oferty dołączy najsłabsza jednostka 2.0 TDI o mocy 150 KM i 320 Nm momentu.

Półkę wyżej znajdziemy "V-szóstkę" 3.0 TDI, również debiutującą w dwóch wersjach. Pierwsza to 218 KM i 400 Nm. Za to w topowej odmianie Allroada, 3.0 TDI dostarcza aż 272 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi A4 Allroad z tym silnikiem ma łączyć świetne osiągi (5,5 sekundy do 100 km/h i 250 km/h prędkości maksymalnej) z bardzo rozsądnym apetytem na paliwo na poziomie 5,3 litra na 100 km.

Nie wiemy jeszcze, ile A-czwórka w wersji Allroad będzie kosztowała, jednak możemy się spodziewać, że nie będzie tanio. Volkswagen i jego marka premium lubią zaskoczyć wygórowaną ceną za swoje dobrze wyposażone modele.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Audi A4 | Klasyka po raz dziewiąty

Więcej o:
Copyright © Agora SA