BMW, Audi czy Mercedes? Która marka rządziła w polskim internecie w 2015 r.?

Sprawdziliśmy, jak "Wielka Trójka" radziła sobie w polskim internecie w 2015 r. Wniosek? Sieć swoje, sprzedaż swoje

Najpierw BMW, za nim Audi, a na końcu Mercedes - w takiej kolejności trzeba uporządkować marki "Wielkiej Trójki", żeby przedstawić ich popularność w polskiej sieci. Rodzimi internauci najczęściej poszukują informacji na temat BMW, czemu dowodzą statystyki polskiej Wikipedii. Pod tym względem Mercedes nie ma najmniejszych szans nawet z wyraźnie słabszym od bawarskiej marki Audi. W tej samej kolejności układa się ranking popularności na Facebooku (polskie fanpage). To zrozumiałe, biorąc pod uwagę grupę docelową Mercedesa, która znacznie odbiega od "targetów" konkurencji. Marka spod znaku gwiazdy celuje w bardziej dojrzałą klientelę, rzadziej aktywną w internecie.

Popularność marek na Wikipedii i FacebookuPiotr Kozłowski, Moto.pl

Wschód za Audi, zachód za Mercedesem

Spośród trzech analizowanych przez nas fraz (Audi, BMW, Mercedes) najczęściej wpisywaną w okno wyszukiwarki jest BMW. Audi znów jest drugie, ale różnica nie jest tak wyraźna jak w przypadku Wikipedii. Najmniejszym zainteresowaniem w 2015 r. według Google cieszył się Mercedes.

Popularność marek w GooglePiotr Kozłowski, Moto.pl

Ciekawie prezentuje się rozkład wpisywanych fraz ze względu na lokalizację. Mercedesem najczęściej interesują się mieszkańcy zachodniej polski, Audi - mieszkańcy wschodnich regionów, a BMW - województw centralnych.

Popularność marek w Google; Im ciemniejszy odcień, tym więcej wyszukańPiotr Kozłowski, Moto.pl; Im ciemniejszy odcień, tym większe zainteresowanie

Sieć swoje, sprzedaż swoje

Dominacja w internecie nie oznacza wcale dominacji na rynku. W tym roku w Polsce w okresie styczeń-listopad zarejestrowano 11 306 nowych Mercedesów. W tym samym czasie nowych nabywców znalazło 8 455 egzemplarzy BMW i 7 041 Audi. Po odjęciu z konta Mercedesa sprzedaży Sprintera i Citana (w zdecydowanej większości wersje użytkowe, których nie posiadają w swojej ofercie BMW i Audi) jego wynik skurczy się do 8705. To wystarczająca liczba, by pozostać numerem jeden. Ostatni bywają pierwszymi...

Źródła danych: Wikistats, Socialbakers, Google Trends; Dane dotyczące fanów na Facebooku pochodzą z pierwszej połowy każdego miesiąca (analizowaliśmy ostatnie pół roku); Dane dotyczące sprzedaży: CEPiK; Mapy: Google Trends

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW Serii 7 | Pierwsza jazda

Nowe BMW serii 7

Zdjęcie Dezent L 7x16 5x120 ET43 Zdjęcie Enkei Yamato 7x16 ET45 5x114,3 Zdjęcie OZ MSW 24 8x19 5x108 ET45
Dezent L 7x16 5x120 ET43 Enkei Yamato 7x16 ET45 5x114,3 OZ MSW 24 8x19 5x108 ET45
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (46)
BMW, Audi czy Mercedes? Która marka rządziła w polskim internecie w 2015 r.?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 100 razy 92

    Zgadzam się, że na wschodzie jest dużo Audi.
    Model 80, ocynkowana karoseria, dobrze utrzymane, kupione od miłego Turka, który dopiero co kupił je od bawarskiego niewidomego dziadka co jeździł tylko do kościoła.

  • Gość: rt6

    Oceniono 49 razy 37

    Niemiec płakał jak sprzedawał...

  • 4zero

    Oceniono 31 razy 25

    Jeżdzę BMW od dawna, jestem z nich zadowolony ale coraz mniej mi się podobają. Gdy widzę nową 7 to zastanawiam się komu ma się ona podobac, bo te wszystkie chromowane wydechy i listewki coraz bardziej zblizają ją do Mercedesa... nie wiem czy sa one faktycznie z metalu i pewny wcale nie jestem, że są. Nawet w wyzszych modelach i BMW i MB zaczynają odstawaiać lipę - pseudo atrapy, pseudo dyfuzory. Przerost formy nad treścią.

  • Gość: Franz Ferdinand

    Oceniono 45 razy 21

    Do Mercedesa się dorasta, jak się ma 40+, to już nie kręcą wyścigi z Intercity z Warszawy do Krakowa. Serce mówi BMW, rozsądek Audi, wygoda, ambicja i prestiż parkują w MB.
    To moje prywatne zdanie.

  • i.l

    Oceniono 22 razy 20

    złomy się sypią, to poszukiwacze części nabijają statystykę.

  • swiety_76

    Oceniono 15 razy 13

    Ze względu na najbardziej sportowy i wyrazisty charakter BMW, jego użytkownicy dominują w temacie kluby, zjazdy, działalność na forach itd co przekłada się też na większy ruch w internecie. Młodzi bardziej marzą o BMW M niż Mercedesie AMG czy Audi S co też przekłada się na większą popularność w internecie.
    Po prostu BMW ma większą i bardziej aktywną fanbase co nie musi przekładać się na sprzedaż bo większość klientów kupuje samochód do zwykłej jazdy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX