BMW, Audi czy Mercedes? Która marka rządziła w polskim internecie w 2015 r.?

Sprawdziliśmy, jak "Wielka Trójka" radziła sobie w polskim internecie w 2015 r. Wniosek? Sieć swoje, sprzedaż swoje

Najpierw BMW, za nim Audi, a na końcu Mercedes - w takiej kolejności trzeba uporządkować marki "Wielkiej Trójki", żeby przedstawić ich popularność w polskiej sieci. Rodzimi internauci najczęściej poszukują informacji na temat BMW, czemu dowodzą statystyki polskiej Wikipedii. Pod tym względem Mercedes nie ma najmniejszych szans nawet z wyraźnie słabszym od bawarskiej marki Audi. W tej samej kolejności układa się ranking popularności na Facebooku (polskie fanpage). To zrozumiałe, biorąc pod uwagę grupę docelową Mercedesa, która znacznie odbiega od "targetów" konkurencji. Marka spod znaku gwiazdy celuje w bardziej dojrzałą klientelę, rzadziej aktywną w internecie.

Popularność marek na Wikipedii i FacebookuPopularność marek na Wikipedii i Facebooku Piotr Kozłowski, Moto.pl Piotr Kozłowski, Moto.pl

Wschód za Audi, zachód za Mercedesem

Spośród trzech analizowanych przez nas fraz (Audi, BMW, Mercedes) najczęściej wpisywaną w okno wyszukiwarki jest BMW. Audi znów jest drugie, ale różnica nie jest tak wyraźna jak w przypadku Wikipedii. Najmniejszym zainteresowaniem w 2015 r. według Google cieszył się Mercedes.

Popularność marek w GooglePopularność marek w Google Piotr Kozłowski, Moto.pl Piotr Kozłowski, Moto.pl

Ciekawie prezentuje się rozkład wpisywanych fraz ze względu na lokalizację. Mercedesem najczęściej interesują się mieszkańcy zachodniej polski, Audi - mieszkańcy wschodnich regionów, a BMW - województw centralnych.

Popularność marek w GooglePopularność marek w Google Piotr Kozłowski, Moto.pl Piotr Kozłowski, Moto.pl; Im ciemniejszy odcień, tym większe zainteresowanie

Sieć swoje, sprzedaż swoje

Dominacja w internecie nie oznacza wcale dominacji na rynku. W tym roku w Polsce w okresie styczeń-listopad zarejestrowano 11 306 nowych Mercedesów. W tym samym czasie nowych nabywców znalazło 8 455 egzemplarzy BMW i 7 041 Audi. Po odjęciu z konta Mercedesa sprzedaży Sprintera i Citana (w zdecydowanej większości wersje użytkowe, których nie posiadają w swojej ofercie BMW i Audi) jego wynik skurczy się do 8705. To wystarczająca liczba, by pozostać numerem jeden. Ostatni bywają pierwszymi...

Źródła danych: Wikistats, Socialbakers, Google Trends; Dane dotyczące fanów na Facebooku pochodzą z pierwszej połowy każdego miesiąca (analizowaliśmy ostatnie pół roku); Dane dotyczące sprzedaży: CEPiK; Mapy: Google Trends

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe BMW Serii 7 | Pierwsza jazda

Nowe BMW serii 7Nowe BMW serii 7 Fot. Krzysztof Słomski

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.