Volkswagen gotowy do rozpoczęcia akcji naprawczej w Europie

Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego zaakceptował środki techniczne, jakie Volkswagen zamierza podjąć w celu dostosowania silników EA189 do obowiązujących norm. Chodzi o jednostki o pojemności 1.2, 1.6 oraz 2.0. Akcja naprawcza ruszy już na początku 2016 r.
Volkswagen Transporter Generation Six VW Transporter | Historyczna edycja specjalna

Volkswagen rozesłał już listy do swoich klientów, w których poinformował o nieprawidłowościach w oprogramowaniu wybranych silników. Teraz kierowcy mogą spodziewać się kolejnego pisma, tym razem z zaproszeniem do serwisu. Listy mają być wysyłane z odpowiednim wyprzedzeniem, a klient będzie mógł wybrać pasujący mu termin. W razie potrzeby Volkswagen zapewni klientom bezpłatny transport na czas naprawy.

Zaproszeń na akcję serwisową w pierwszej kolejności mogą spodziewać się właściciele Volkswagenów z silnikami 2.0 - zmiany w ich autach będą wprowadzane już w pierwszym kwartale 2016 r. Kolejna tura to silniki 1.2. W trzecim kwartale ruszy akcja naprawcza jednostek 1.6.

Na czym będzie polegać naprawa?

- W silnikach o pojemności 1.2 i 2.0 zostanie zaktualizowane oprogramowanie, co nie powinno potrwać dłużej niż 30 minut.

- Właściciele Volkswagenów z silnikami 1.6 będą musieli spędzić w serwisie niecałą godzinę. Oprócz aktualizacji oprogramowania w ich samochodach zostanie zamontowany regulator przepływu powietrza bezpośrednio przed przepływomierzem.

Volkswageny po akcji technicznej będą spełniały rygorystyczne normy emisji, które obowiązują w Unii Europejskiej. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że zrobią wszystko, żeby zmiany nie wpłynęły negatywnie na moc, osiągi i zużycie paliwa.

KONKLUZJA AUTORA:

Volkswagen jest coraz bliżej uporania się ze skutkami Dieselgate. Przynajmniej z techniczną stroną afery. W przyszłym roku wszystkie wadliwe Volkswageny w Europie powinny zostać naprawione. Nie wiadomo jednak, jak rozwinie się sprawa odszkodowań dla klientów. Przypomnijmy, dostaną je Amerykanie, ale nie Europejczycy, co nie spodobało się Unii Europejskiej. Nie wiemy też, co z pozwami zbiorowymi, które szykują kierowcy. Ostatnio pisaliśmy o takiej inicjatywie polskich poszkodowanych. Volkswagena czeka trudny rok.

ZOBACZ TAKŻE:

CZAS NA ELEKTRYCZNE VOLKSWAGENY

Volkswagen e-Golf

Pierwsi zaproszenia na akcję serwisową mogą się spodziewać właściciele Volkswagenów z silnikami 2.0 - zmiany w ich autach będą wprowadzane już w pierwszym kwartale 2016. Kolejna tura to silniki 1.2. W trzecim kwartale ruszy akcja naprawcza jednostek 1.6.
Zdjęcie Lafayette Ermes Pro Zdjęcie President William ASC Zdjęcie Yosan JC-2204
Lafayette Ermes Pro President William ASC Yosan JC-2204
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (37)
Volkswagen gotowy do rozpoczęcia akcji naprawczej w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 82 razy 74

    VW w parę tygodni po wybuchu afery poinformował, że ma aktualizację, która rozwiązuje problem, choć wcześniej musieli się posunąć do oszustwa, bo w parę lat nie byli w stanie stworzyć oprogramowania, które działa bez tego. Brzmi wiarygodnie.

  • Gość: VW fan

    Oceniono 72 razy 60

    Gów** prawda Volkswagenie. Skoro akcja serwisowa ma polegać na wgraniu nowego oprogramowanie (w 2.0) które ma nie wpłynąć na osiągi, moc oraz zużycie paliwa to po co Wam było całe to kombinowanie z tym softem skoro "niby" nie ma różnicy pomiędzy "dobrym" softem a tym oszukańczym?
    Cała ta akcja serwisowa to jeden wielki kant du***, który ma uchronić niemiecki koncern bo Niemcy nie moga sobie pozwolić na taka stratę.

  • Gość: ASD

    Oceniono 51 razy 33

    Będzie to chyba jedyna w historii akcja serwisowa skutkująca spadkiem mocy silnika. Gorące wyrazy uznania dla tych, którzy zdecydują się pojechać.

  • Gość: M

    Oceniono 14 razy 14

    pewnie dotadza patcha, który doda koni, jak rozpozna, że auto jest na hamowni:)

  • Gość: amdr

    Oceniono 18 razy 12

    Nikt nie pojedzie bo użytkownikowi nie zależy a straci czas, vw tanio się wykręcić a truć będą nadal. Zero przymusu osiągnięcia procentu napraw więc to ściema tak samo jak to że osiągi się nie zmienią. Brawo!

  • Gość: przegość

    Oceniono 19 razy 9

    Ciekawe ile, z całych 75KM w 1.6TDI pozostanie po zamontowaniu tego regulatora przepływu?.

  • cenyoc.pl

    Oceniono 15 razy 9

    Akcja naprawcza w Europie ? Kto przetestował rozwiązanie zaproponowane przez VW ? Czekam kiedy USA zaakceptuje to 'rozwiązanie'.

  • leszekzgd

    Oceniono 6 razy 6

    A silniki będą miały tyle samo koni mechanicznych?

  • Gość: Razr

    Oceniono 12 razy 6

    haha standard - zwężka na dolocie plus wywalenie tego programu fałszującego. Cudów nie ma. Spadek mocy szacuje na minimum 10%

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX