Porsche bije kolejne sprzedażowe rekordy

Z roku na rok Porsche pnie się w górę pod względem sprzedaży. 2015 okazał się rekordowy. Porsche już zdążyło przekroczyć barierę 200 tys. sprzedanych aut, a statystyki uwzględniają na razie 11 pierwszych miesięcy roku

Co znajdziemy w salonie Porsche?

Przez pierwsze 11 miesięcy 2014 r. Porsche sprzedało ponad 169 tys. samochodów. W 2015 r. jest znacznie lepiej - ostatniego dnia listopada licznik zatrzymał się na 209 894 Porsche . To wzrost o 24 proc. Marka w samym listopadzie znalazła nabywców na 18 110 aut. Tegoroczne wyniki Porsche robią jeszcze większe wrażenie, kiedy weźmiemy pod uwagę, że Niemcy po raz pierwszy przekroczyli barierę 200 tys. sprzedanych samochodów rocznie. W całym, dotąd rekordowym, 2014 r. Porsche sprzedało 189 849.

Który model Porsche sprzedaje się najlepiej? To oczywiście Cayenne. Od stycznia do końca listopada luksusowy SUV trafił do 68 029 kierowców. Sprzedaż Cayenne w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 wzrosła o 14 proc.

Znamy też dokładną sprzedaż na trzech najważniejszych dla Porsche rynkach:

Europa - 70 509 samochodów (wzrost o 30 proc.),

Chiny - 54 302 samochody (wzrost o 34 proc.),

Stany Zjednoczone - 47 891 samochodów (wzrost o 9 proc.).

Pragniemy jeszcze przypomnieć, że to nie jedyne ciekawe informacje, jakie napłynęły do nas ze Stuttgartu w tym tygodniu. Wczoraj Porsche zapowiedziało zmiany szykowane dla Caymana i Boxstera w roku 2016 - nowa nazwa (718) oraz nowe 4-cylindrowe, turbodoładowane silniki typu bokser. Jednak najciekawsza jest wiadomość z początku tygodnia. Porsche zapaliło zielone światło dla rozpoczęcia prac nad pierwszym elektrycznym modelem marki. Premiera? "Do 2020". Elektryczne Porsche ma bazować na koncepcyjnym Mission E. Czy naprawdę Niemcy stworzą elektryka z zasięgiem 500 km i technologią ładowania (800 V), która pozwoli przejechać 400 km po 15 minutach od podłączenia do gniazdka? Czekamy!

KONKLUZJA AUTORA:

To kolejny rok wzrostów w Porsche. W 2014 r. Niemcy chwalili się sprzedażą większą o prawie 15 proc. (14,9). Duży w tym udział Macana, czyli najpopularniejszego modelu Porsche m.in. Polsce. Auto trafiło do sprzedaży na początku 2014 r., a na niektórych rynkach kilka miesięcy później. 2015 będzie zatem pierwszym pełnym rokiem sprzedażowym Macana. Wiatrem w żagle dla Porsche jest też rosnący rynek samochodów luksusowych, który oparł się kryzysowi i wciąż notuje wzrosty. Można się zatem spodziewać, że przyszły rok przyniesie kolejne rekordy.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE MISSION E | POZAMIATANE

Porsche Mission EPorsche Mission E Porsche | Zielone światło dla pierwszego elektrycznego samochodu

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.