Porsche Boxster i Cayman teraz jako 718 | Nowa nazwa i 4-cylindrowe silniki turbo

Caymana i Boxstera w przyszłym roku czekają zmiany. Obydwa auta otrzymają nową nazwę (718) oraz nowe silniki - 4-cylindrowe jednostki typu bokser z turbodoładowaniem

Porsche Mission E | Superelektryk

Skąd nowa nazwa? Oznaczenie 718 to nawiązanie do Porsche z 1957 roku, które odnosiło wiele sukcesów podczas wyścigów długodystansowych.

Druga ważna nowość, jaką przyszykowano dla tych modeli na rok 2016 to nowe jednostki napędowe (oczywiście umieszczone centralnie). Sercem Porsche 718 Boxstera i Caymana będą turbodoładowane, 4-cylindrowe silniki typu bokser. Niestety, jeszcze nie poznaliśmy żadnych szczegółów dotyczących pojemności i mocy. Możemy tylko przypomnieć o wcześniejszych spekulacjach, w których mówiono o trzech nowych bokserach o pojemności 1.6 (około 200 KM), 2.0 (około 290 KM) oraz 2.5 litra (z mocą sięgającą 335 KM). Jednak zaznaczamy, że to tylko plotki - na pewne informacje musimy poczekać do oficjalnej prezentacji Porsche 718.

Używane Porsche 911 - ogłoszenia

Porsche podkreśla, że ma bardzo bogate doświadczenie w tworzeniu wspaniałych czterocylindrowców. Wcale nie trzeba szukać daleko - to właśnie dwulitrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik w układzie V napędza wyścigowy prototyp LMP1 Porsche 919 Hybrid, który okazał się bezkonkurencyjny w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Miłośnikom klasycznego motorsportu, Porsche przypomina wspomniany we wstępie model 718 z późnych lat 50. Porsche 718, również napędzane przez 4-cylindrowego boksera, triumfowało m.in. 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (1960), Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich (1958-1961), a także nie miało sobie równych w swojej klasie w Le Mans 1958.

Boxster i Cayman trafią na rynek już w przyszłym roku. Wiemy, że roadster będzie pozycjonowany na wyższym poziomie cenowym niż coupe. Czekamy na pierwsze informacje.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE CAYMAN GT4 | DROGOWY ROZRABIAKA

Porsche Cayman GT4Porsche Cayman GT4 fot. Michał Dek

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.