Prześwietlamy ceny | Audi
Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos
Bazowe ceny mają za zadanie zwracać uwagę klientów na gamę modelową poszczególnych producentów. Jednak tylko promil klientów decyduje się na wyjechanie z salonu samochodem z podstawowym silnikiem i w najtańszej wersji wyposażenia. Zdecydowana większość wybiera mocniejsze motory i droższe wersje. Jak bardzo winduje to ceny? Postanowiliśmy to sprawdzić, rozpoczynając cykl "Prześwietlamy ceny". Na pierwszy ogień poszło Audi.
Poniższy wykres prezentuje rozpiętość cen bogatej gamy modelowej niemieckiej marki. Pod uwagę nie braliśmy specjalnych wersji (S i Allroad), by nie windować cen w nienaturalny sposób. Czerwone kropki oznaczają wersje RS, które potraktowaliśmy jako osobną kategorię. Ceny nie zawierają żadnych dodatków i rabatów.
>> Audi S8 - sprawdź ogłoszenia aut używanych
Co wynika z powyższego wykresu? Za najdroższe Audi A3 możemy kupić dobrze wyposażone A4 i A5. Jedynie 15 tys. brakuje do najtańszego A6. Zbliżona kwota dzieli RS 3 od najtańszego Q7. Za topową odmianę A7 można natomiast kupić najtańszą odmianę flagowego A8. Poza zasięgiem wszystkich modeli jest kosztujące prawie 900 tys. zł R8. Co ciekawe, za jedno R8 można kupić 11 najtańszych A1.
Poniższa tabela prezentuje odmiany, które użyliśmy w powyższej wizualizacji.
Model Audi | Pojemność silnika |
Rodzaj paliwa |
Moc (w KM) |
Cena (w zł) |
A1 Sportback |
1.0 | benzyna | 95 | 76 300 |
A1 Sportback | 1.4 | benzyna | 150 | 107 500 |
A3 Sportback |
1.2 | benzyna | 110 | 95 700 |
A3 Limousine |
2.0 |
olej napędowy |
184 | 160 800 |
A4 Limousine |
1.4 | benzyna | 150 |
131 500 |
A4 Avant |
2.0 |
olej napędowy |
190 | 196 700 |
A5 Sportback |
1.8 | benzyna | 144 | 139 700 |
A5 Cabriolet |
3.0 |
benzyna |
272 | 275 700 |
A6 Limousine |
1.8 | benzyna | 190 | 185 600 |
A6 Avant |
3.0 | olej napędowy |
326 | 332 200 |
A7 Sportback |
2.0 |
benzyna | 252 |
227 300 |
A7 Sportback | 3.0 | olej napędowy |
326 |
361 200 |
A8 | 3.0 |
olej napędowy |
262 |
371 000 |
A8 L |
6.3 W12 |
benzyna | 500 | 651 000 |
Q3 |
1.4 |
benzyna | 150 |
122 800 |
Q3 | 2.0 | olej napędowy |
184 |
172 600 |
Q5 | 2.0 |
olej napędowy |
150 |
159 400 |
Q5 |
3.0 |
olej napędowy |
258 | 233 200 |
Q7 |
3.0 |
olej napędowy |
218 |
270 200 |
Q7 | 3.0 | benzyna |
333 |
310 400 |
TT |
1.8 |
benzyna |
180 |
145 300 |
TT |
2.0 |
benzyna | 230 | 188 300 |
R8 |
5.2 |
benzyna | 610 |
895 800 |
RS 3 |
2.5 |
benzyna | 367 |
257 000 |
RS 6 |
4.0 |
benzyna | 560 |
539 000 |
RS 7 |
4.0 |
benzyna | 560 | 564 200 |
RS Q3 |
2.5 |
benzyna | 340 |
249 300 |
ZOBACZ TAKŻE:
Nowości Audi | Teraz Q7 i A4, później Q1, Q6 i Q8
![]() |
![]() |
![]() |
AEZ Antigua 9,5x19 5x120 ET17 | Dezent L 7x17 5x114,3 ET40 | Dezent RE 8x18 5x108 ET45 |
Sprawdź ceny | Sprawdź ceny | Sprawdź ceny |
-
Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo
-
Fragment trasy S19 pod wschodnią granicą już w planach. Prace ruszą w 2022 roku
- Ile kosztuje samochód elektryczny? Zebraliśmy wszystkie modele dostępne w Polsce - przegląd rynku
- DS 9 kosztuje w Polsce 205 900 zł. Sprawdzamy, jak wypada na tle konkurentów
- Joe Biden wymieni całą rządową flotę na elektryki. To 650 tys. samochodów! Jest ważny warunek
- Peugeot e-Partner oficjalnie. Dostawczak na prąd w dwóch wersjach
- Parkowanie na zaśnieżonym trawniku. Kara to nawet 1000 zł, ale czy zawsze dostaniemy mandat?
Forum
- Komu DS9? (9)
- Bat na daltonistów (20)
- OT - co zrobią Republikanie...? (19)
- opony dzisiaj (33)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (140)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (43)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)