Genesis G90 | Koreańska S-Klasa

Koreańczycy opublikowali oficjalną galerię zdjęć pierwszego modelu Genesisa. Nowa marka Hyundaia celuje w segment zdominowany przez Niemców. G90 idzie na pierwszy ogień

Solus Genesis Coupe | Jest moc!

Genesis G90 to następca Hyundaia Genesisa, który był pokazem możliwości Hyundaia. Auto nie odniosło spektakularnego sukcesu na Starym Kontynencie, ale było wyrazem potencjału drzemiącego w koreańskim zespole. Hyundai wie, że w tej klasie prócz luksusu i nowoczesnych technologii liczy się również logo, dlatego wydzielił Genesisa jako submarkę wyspecjalizowaną w samochodach z wyższej półki. G90 to jej pierwszy produkt.

Auto mierzy 5 205 mm długości, 1 915 mm szerokości i 1 495 mm wysokości. Rozstaw osi równy jest 3 106 mm. To stawia G90 w segmencie zdominowanym przez Mercedesa Klasy S, BMW serii 7 i Audi A8. Wielka trójka łatwo nie ustąpi pola nowemu konkurentowi. Koreańczycy doskonale o tym wiedzą, dlatego priorytetem w pierwszej fazie sprzedaży będzie rodzimy koreański rynek. Dopiero później auto ma walczyć o europejskich klientów. A czym chce ich do siebie przyciągnąć?

Szlachetne materiały takie jak wysokiej jakości skóra czy prawdziwe drewno to standard w tej klasie. Nowy Genesis stawia więc na to, co w tym segmencie najważniejsze - komfort. Fotel kierowcy ma rekomendację niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów zajmujących się chorobami kręgosłupa. Tylne fotele tak dopasowują się do ciał pasażerów, by w jak najmniejszym stopniu obciążać plecy. O rozrywkę dbają dwa 9,2-calowe tablety, a o nagłośnienie firma Lexicon.

Genesis G90Genesis G90 Fot. Hyundai

Specjaliści Hyundaia zadbali o to, by do wnętrza nie przedostawały się żadne hałasy - w drzwiach zamontowano potrójne uszczelki i podwójne szyby, a felgi zaprojektowano w taki sposób, by powodowane przez nie zawirowania powietrza nie były słyszalne we wnętrzu. Genesis G90 będzie wyposażony m.in. w adaptacyjne zawieszenie i system automatycznego hamowania przed przeszkodą. Dodatkowo w opcji pojawi się autonomiczny system jazdy po autostradzie. Będzie on jednak dostępny wyłącznie w Korei Południowej.

>> Używany Hyundai i30 - sprawdź ogłoszenia

Topowym silnikiem napędzającym Genesisa G90 (inna nazwa to EQ900) będzie 5-litrowe V8 o mocy 425 KM. Rozpędzi on auto do pierwszej setki w 5,7 s. Napęd - jak w pozostałych jednostkach - będzie przekazywany na tylne koła. W opcji pojawi się wersja 4x4. Mniejsze motory benzynowe to wolnossące, 3.8-litrowe V6 o mocy 315 KM i turbodoładowany silnik o mocy 370 KM i pojemności 3.3 l.

ZOBACZ TAKŻE:

HYUNDAI GENESIS | TAK WYGLĄDAŁ POPRZEDNIK G90

Hyundai Genesis Hyundai Genesis  fot. Piotr Sielicki

Więcej o:
Copyright © Agora SA