BMW i8 Spyder wreszcie trafi do produkcji?

Jakiś czas temu szef BMW Harald Krueger w rozmowie z niemiecką gazetą "Handelsblatt" przyznał, że marka przymierza się do stworzenia produkcyjnej wersji BMW i8 Spyder
BMW M2   BMW M2 | Nareszcie coś fajnego

BMW i8 Spyder to żadna nowość. Koncept takiego samochodu zobaczyliśmy już w 2012 roku. Prototyp bazował oczywiście na wersji coupe. Był od niej trochę krótszy, a w środku wygospodarowano miejsce dla dwóch foteli. Z innych zmian warto wspomnieć o zmienionym mechanizmie otwierania drzwi i szklanej pokrywie silnika. Podobnie, jak w coupe, również w koncepcie Spydera zdecydowano się na benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.5 TwinPower o mocy 231 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wspierał go motor elektryczny, który dostarcza dodatkowe 131 KM i 250 Nm. Łączna moc układu to 362 KM. I8 bez dachu było wolniejsze od coupe - pierwsza "setka" na liczniku pojawiała się po równych 5 sekundach, to o 0,6 sekundy słabszy wynik.

Spyder miał zadebiutować w salonach BMW rok po coupe, czyli "w 2015 roku". Jednak wokół konceptu zrobiło się cicho, rok się kończy, a my nie doczekaliśmy się nawet prezentacji produkcyjnej wersji Spydera. BMW wcale nie zapomniało o tym projekcie. Przypomniał nam o nim sam Harald Krueger. Szef BMW zapowiedział, że prace idą pełną parą, a gotowego do produkcji Spydera zobaczymy już niedługo. Spekuluje się, że może być bardzo podobny do konceptu z 2012 roku. Największą zmianą miałby być nowy, automatycznie składany dach. Przypomnijmy, w prototypie postawiono na zdejmowane panele dachowe.

Tak prezentował się koncepcyjny Spyder na oficjalnym filmie promocyjnym z 2012 roku:

Z BMW docierają do nas także głosy, że inżynierowie pracują nie tylko nad Spyderem, ale także nad wzmocnieniem i8. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości z i8 zostanie wyrzucony trzycylindrowy silniczek, a zastąpi go trochę większy dwulitrowy, czterocylindrowy motor. BMW ma także skorzystać z lepszych baterii. Poskutkuje to podkręceniem łącznej mocy układu hybrydowego do porządnych 450 KM.

Aktualizacja 22.01.2016 r.

Temat BMW i8 Spyder poruszaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Minął ponad miesiąc, a z BMW już napływają informacje, że premiera wersji bez dachu wcale nie jest tak blisko, jak się wtedy wydawało. "Niedługo" z grudniowej wypowiedzi Kruegera najprawdopodobniej nie oznacza roku 2016. Z nieoficjalnych wypowiedzi przedstawicieli marki dla Motoring dowiedzieliśmy się, że "BMW i8 sprzedaje się bardzo dobrze i nie ma potrzeby aż tak szybkiego rozszerzenie oferty" , a także, że "Pracujemy nad Spyderem, ale wolniej, bo to nie jedyny projekt, który aktualnie tworzymy" .

Wszystko wskazuje więc na to, że BMW i8 Spyder każe nam na siebie poczekać trochę dłużej.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW i8 | Test | Wzbudza skrajne emocje

BMW i8

Więcej o: