Nurburgring | Łatanie dziur na Nordschleife

Nurbugring to jedna z najsłynniejszych tras na świecie, bo przecież słynne Nordschleife ma status publicznej drogi. Raz na jakiś czas odbywa się na niej... remont
Wideo | Co robić na Nurburgringu zimą?Wideo | Nurburgring | Rekordy to nie wszystko

Opublikowane na oficjalnym Facebooku zdjęcia z remontu toru, pozwalają spojrzeć na Nurburgring z zupełnie innej perspektywy. Słynny tor przechodzi właśnie remont. Myślicie, że część Nordschleife naprawiana jest w specjalny sposób, jak przystało na wyścigowy tor najwyższej klasy? Oczywiście, że... nie. Na fragment toru wjechały właśnie zwykłe maszyny do zrywania asfaltu i wywrotki, a zmieniane są tylko fragmenty jezdni. Zupełnie jak na normalnych drogach. I to właśnie stanowi urok tego miejsca oraz utrudnienie dla kierowców wyścigowych.

Historia Nurburgringu sięga 1927 roku - wtedy otworzono tor, którego trasa biegła w górach Eifel, wokół miejscowości Nurburg (Nadrenia-Palatynat) i średniowiecznego zamku. Tor miał ponad 28 kilometrów długości i składał się z dwóch części: Nordschleife (północna pętla o długości 22,8 km) oraz Sudschleife (południowa pętla o długości 7,747 km). Od początku swojego istnienia tor gościł wyścigi o GP Niemiec. Na Nurburgring zawitały najważniejsze wyścigowe serie, nie tylko F1. W 1970 roku ruszył również wyścig 24-godzinny. Tor uważany jest za jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających na świecie. Przylgnęła do niego łatka "Zielonego Piekła" - Nurburgring został tak nazwany przez słynnego kierowcę F1 Jackiego Stewarta. Ostatnimi czasy to właśnie Północna Pętla jest miejscem, gdzie większość producentów testuje swoje auta.

ZOBACZ TAKŻE:

Nurburgring | Obsesja producentów

Nurburgring | Obsesja producentów

Więcej o: