Po Volvo S90 czas na V90 i wersję od Polestar

Po niespodziewanym opublikowaniu zdjęć S90 Volvo nie zwalnia tempa swojej ofensywy. Szef działu badań i rozwoju Volvo Peter Mertens zapowiedział, że do gamy dołączy również V90 i topowa wersja od Polestara
Volvo XC90 Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Oficjalna premiera limuzyny Volvo odbędzie się w styczniu na targach w Detroit. Najwyraźniej Szwedzi nie mają zamiaru dać nam do tego czasu o sobie zapomnieć. Po niespodziewanej publikacji zdjęć S90 już zapowiedzieli premierę V90, czyli wersji kombi, oraz sportowych odmian od Polestara, którego w tym roku przejęło Volvo. Najnowszy model szwedzkiej marki będzie konkurował z Mercedesem Klasy E, BMW serii 5, Audi A6 i Jaguarem XF. Wielki sukces długo wyczekiwanego XC90 może sugerować, że Niemcy i Brytyjczycy mogą obawiać się spadków sprzedaży swoich modeli.

Co trafi pod maskę S90? Wiemy, że limuzyna Volvo zadebiutuje w dwóch wersjach. Pierwsza to T6 AWD o mocy 320 KM, która z rozpędza auto do 100 km/h w 5,8 s. Jak przystało na nasze czasy, na samym szczycie znajdzie się hybrydowa wersja T8 AWD Twin Engine. W niej dwulitrowy benzyniak zostanie wsparty mocnym motorem elektrycznym (ponad 85 KM). Łączna moc układu ma przekroczyć 400 KM. Volvo jeszcze nie pochwaliło się, jak szybkie będzie hybrydowe S90. Już po premierze do oferty dołączy najtańsza, bazowa wersja T5 z napędem na przednią oś. Na liście diesli znajdziemy D4 o mocy 190 KM (400 Nm) oraz D5 AWD o mocy 233 KM (480 Nm). Jak z dynamiką w przypadku jednostek wysokoprężnych? Pierwsza setka na liczniku to kwestia 8,2 sekundy w D4 i 7,3 w D5 AWD. Pod maskę V90 trafią zapewne te same jednostki. Zarówno sedan jak i kombi będą dostępne w odmianach Polestar. Co o nich wiemy?

Używane Volvo S60 już od...

Szef działu badań i rozwoju Volvo Peter Mertens powiedział, że z Polestarem wiązane są duże nadzieje. Gdyby było inaczej, Szwedzi nie zdecydowaliby się kupić nadwornego tunera Volvo. Oddział ten pójdzie jednak nieco inną drogą niż dotychczas. Na pierwszy plan wysuną się hybrydy. Mertens, chcąc uzasadnić nową ścieżkę rozwoju Polestara, wsparł się przykładem Tesli, mówiąc, że silniki elektryczne dają bardzo wiele możliwości, a wsparcie ich pracy tradycyjnymi jednostkami spalinowymi zwiększa ich wydajność. -To będzie wyszukany tuning, bo nie jest sztuką zamontować pod maską ogromny silnik z ogromną mocą - powiedział. Pierwszym modelem doświadczalnym odmienionego Polestara będzie najpewniej wspomniana wersja hybrydowa T8.

ZOBACZ TAKŻE:

VOLVO XC90 | PREZENTACJA MODELU

2015 Volvo XC90