Toyota S-FR Racing Concept | Maluch na sterydach

Żaden koncept z październikowych targów w Tokio nie wywołał takiego poruszenia, jak Toyota S-FR, czyli małe, leciutkie sportowe auto. Żeby podgrzać atmosferę przed oficjalną prezentacją produkcyjnej wersji, Toyota przyszykowała kolejny koncept. Tym razem to S-FR w przebraniu wyścigówki

Nowa Toyota Prius

Toyota S-FR, koncept małego sportowego auta. Inżynierowie z Toyoty postawili sobie tylko jeden cel - stworzyć leciutki, świetnie prowadzący się samochód z niewielkim silnikiem. Czteromiejscowy, wściekle żółty sportowiec mierzy 3990 mm długości, 1695 mm szerokości i 1320 mm wysokości. Wyścigowa wersja "małego brata Toyoty GT86" trochę urosła - jej wymiary to 4100 mm długości, 1735 mm szerokości. Wyścigówkę obniżono, a wysokość spadła do 1270 mm.

Mimo odrobinę większych rozmiarów i całej masy agresywnych dodatków (nowy zderzak, sportowe progi i olbrzymie tylne skrzydło) nie wzrosła waga autka. To w dalszym ciągu "mniej niż 980 kg".

Używana Toyota GT86 już od...

Niestety Toyota wciąż konsekwentnie milczy na temat jednostek napędowych, które miałyby pojawić się na pokładzie S-FR. Początkowo mówiono o 1,5-litrowym benzyniaku o mocy 130 KM. Później w wywiadzie dla magazynu Motoring jeden z głównych inżynierów marki stwierdził, że jego zdaniem w produkcyjnym S-FR idealnie sprawdziłby się 1,2-litrowy motor prosto z Toyoty Auris. Chodzi o turbodoładowanego czterocylindrowca o mocy 115 KM i 185 Nm momentu. Jednak wciąż nie doczekaliśmy się żadnego oficjalnego komunikatu.

Przygotowany przez Toyotę GAZOO Racing maluch zadebiutuje podczas Tokio Auto Salon już 15 stycznia. Może wtedy wreszcie dowiemy się, jaki silnik pracuje pod maską sportowej Toyoty.

Zobacz także:

Toyota S-FR | Wszystko, co wiemy do tej pory

Toyota S-FRToyota S-FR fot. Toyota

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.