Fiat Tipo | Ceny w Polsce | Tani kompakt

Nowy Fiat Tipo ma wymiary kompaktu, a jego bazowa cena nieznacznie przekracza tę znaną z cenników sedanów segmentu B. Najnowszy Fiat wjechał dziś do polskich salonów

Długo oczekiwana premiera nowego Tipo wreszcie nadeszła. Auto trafiło do polskich salonów (jest dostępne od dziś) z ceną podstawową równą 45 tys. zł. Co dostaniemy za te pieniądze?

Bazowe Tipo w wersji o nazwie... "Tipo" wyposażono w 1.4-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy 95 KM. Na pokładzie znalazły się m.in.: system stabilizacji toru jazdy ESC, klimatyzacja manualna, światła do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane szyby przednie i centralny zamek na pilota. Pełny cennik prezentuje się następująco:

ceny Fiata Tipo

 

W nowym Tipo oferowane są cztery poziomy wyposażenia: Tipo, Pop, Easy i Lounge. Co oferują?

Standardowe wyposażenie wersji TIPO:

- Kompleksowy system stabilizacji toru jazdy (ESC z asystentem hamowania awaryjnego, system kontroli trakcji, system zapobiegający dachowaniu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, system kontroli oscylacji ciągniętej przyczepy).
- Klimatyzacja manualna.
- Radio z portem USB, 4 głośniki.
- Poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera z przodu.
- Światła do jazdy dziennej (DRL).
- Elektrycznie sterowane szyby przednie.
- Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach.
- Sterowanie centralnym zamkiem za pomocą pilota w kluczyku.
- Bezkorkowy system tankowania Smart Fuel.
- Wspomaganie kierownicy (elektryczne) Dualdrive z trybem CITY.
- Automatycznie unoszona klapa bagażnika.
- Felgi stalowe (15 cali) z kołpakami.

Standardowe wyposażenie wersji POP (dodatkowo do TIPO):

- Poduszki powietrzne boczne oraz kurtynowe.
- Dzielona tylna kanapa 60/40.
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości.
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane.
- Chromowane klamki wewnętrzne.
- Deska rozdzielcza wykończona miękkim w dotyku tworzywem sztucznym.
- Materiałowe wykończenie boczków drzwi.

Standardowe wyposażenie wersji EASY (dodatkowo do POP):

- Radio Uconnect z 5-calowym dotykowym ekranem i systemem Bluetooth, 6 głośników.
- Pakiet Widoczność (czujnik zmierzchu + czujnik deszczu + lusterko wsteczne elektrochromatyczne).
- Elektrycznie sterowane szyby tylne.
- Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą.
- Kierownica ze sterowaniem radioodtwarzaczem.
- Chromowane klamki zewnętrzne.
- Listwa chromowana na klapie bagażnika.

Standardowe wyposażenie wersji LOUNGE (dodatkowo do EASY):

- Światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa.
- Tempomat.
- Podłokietnik przedni.
- Wyświetlacz TFT 3,5" monochromatyczny.
- Listwy chromowane pod linią szyb bocznych.
- Wstawki w panelu drzwi w kolorze czarnym błyszczącym.
- Felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 16 cali.

W oficjalnych komunikatach Fiata Tipo uznawane jest za kompakt. To dość nietypowe, by premierową wersją nadwozia w przypadku tego segmentu był sedan. Włosi mówią nawet, że to "urodzony sedan" - priorytetem projektantów było narysowanie trójbryłowego nadwozia. Pozostałe wersje będą jego pochodną. Skąd taka decyzja? Większość sedanów segmentu C wygląda nienaturalnie - widać, że powstawały na bazie hatchbacka. W Tipo ma być inaczej.

Nowy Fiat 500 Nowy Fiat 500 | Z duże chmury mały deszcz

Nowy sedan Fiata ma 4,53 m długości, rozstaw osi wynoszący 2,64 m i bagażnik o pojemności 520 l. Pod względem dwóch pierwszych wartości dorównuje 4-drzwiowemu Focusowi (4,54 m długości i rozstaw osi równy 2,65 m). Wyraźnie wyprzedza go jednak pod względem pojemności bagażnika (520 vs 475 l) i ceny. Za najtańszego Focusa w wersji sedan z silnikiem 1.6/85 KM trzeba zapłacić 64 tys. zł (56 tys. w cenie promocyjnej). Na tle Skody Rapid nowe Tipo również wypada korzystnie, ustępując jej pola jedynie pod względem pojemności bagażnika (30 l mniej). Za czeskiego liftbacka z silnikiem 1.2 TSI o mocy 90 KM trzeba jednak zapłacić minimum 54 900 zł (50 200 zł w promocji).

Największą konkurencją dla nowego Fiata może być zatem Citroen C-Elysee, segmentowany o półkę niżej. Bazowa wersja z porównywalnym wyposażeniem i silnikiem 1.2/82 KM kosztuje 39 900 zł, a za nieco lepiej wyposażone C-Elysee z motorem 1.6/115 KM zapłacimy 43 900 zł. Francuski sedan ustępuje jednak Fiatowi pod względem długości (4,43 vs 4,53 m). Pojemność bagażnika i rozstaw osi są prawie identyczne.

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

Więcej o: