Volvo S90 | Niemcy mają się czego bać!

Volvo nie zdejmuje nogi z gazu. Po premierze bardzo ciepło przyjętego SUV-a XC90, teraz przyszedł czas na kolejny flagowy model. Szwedzi wreszcie pokazali nam swoją nową limuzynę, Volvo S90

Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Volvo S90 podąża nową ścieżką stylistyczną szwedzkiej marki, którą wyznaczył studyjny Concept Coupe oraz produkcyjne XC90. Co to oznacza? Limuzyna wygląda po prostu świetnie! Linie są odważne, nowoczesne, eleganckie i bardzo dynamiczne. Z przodu w oczy rzuca się nowy, charakterystyczny grill marki oraz LED-owe światła, przy projektowaniu, których projektanci poszukali inspiracji w... młocie Thora.  A przynajmniej tak je ochrzcili szwedzcy projektanci. Piękny wygląd podkreślają olbrzymie, bo aż 21-calowe felgi. Oczywiście w niższych wersjach wyposażenia znajdziemy bardziej rozsądne siedemnastki i osiemnastki. Z tyłu zwracamy uwagę przede wszystkim na nietypowe, bardzo ciekawe światła (to wpływ Concept Coupe), mocne wcięcie na napis "Volvo"i dwie duże końcówki wydechu.

Volvo S90 zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej SPA, którą po raz pierwszy wykorzystano w SUV-ie XC90. Limuzyna mierzy prawie pięć metrów, dokładnie 4 960 mm długości. Szerokość to 2 020 mm, a wysokość 1 440 mm.

Używane Volvo S60 już od...

Co pod maską? Silniki benzynowe to konstrukcje oparte na jednostce 2.0 Drive-E. Wiemy, że Volvo S90 zadebiutuje w dwóch wersjach. Pierwsza to T6 AWD o mocy 320 KM, z tym silnikiem szwedzka limuzyna rozpędzi się do 100 km/h w 5,8 sekundy. Jak przystało na nasze, ekologiczne czasy, na samym szczycie znajduje się hybrydowa wersja T8 AWD Twin Engine. W niej dwulitrowy benzyniak zostanie wsparty mocnym motorem elektrycznym (ponad 85 KM). Łączna moc układu ma przekroczyć 400 KM. Volvo jeszcze nie pochwaliło się, jak szybkie będzie hybrydowe S90. Już po premierze do oferty dołączy najtańsza, bazowa wersja T5 z napędem na przednią oś.

Również kierowcy zainteresowani silnikami wysokoprężnymi będą musieli poczekać na bazową wersję Volvo S90 trochę dłużej. Do salonów S90 wjedzie z dwoma czterocylindrowymi dieslami - D4 o mocy 190 KM (400 Nm) oraz D5 AWD o mocy 233 KM (480 Nm). Jak z dynamiką w przypadku jednostek wysokoprężnych? Pierwsza "setka" na liczniku to kwestia 8,2 sekundy w D4 i 7,3 w D5 AWD.

fot. Volvo

Volvo jest niezwykle dumne z wnętrza swojej limuzyny. I nic dziwnego - Volvo S90 jest minimalistyczne i eleganckie. Na pierwszych zdjęciach widzimy jasną, skórzaną tapicerkę, która świetnie komponuje się z drewnianymi i aluminiowymi wstawkami. Użyte w kabinie materiały mają być "najwyższej jakości". W końcu, to klasa premium. Piękne wnętrze jest prawie kropka w kropkę przeniesione z XC90. Największą zmianą są inaczej zaprojektowane nawiewy. W SUV-ie kratki nawiewów były klasycznie poziome, a w limuzynie uraczono kierowcę ciekawszym projektem, z pionowymi szczelinami nawiewu.

Centralną rolę w kabinie odgrywa duży, 9-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego możemy sterować najważniejszymi funkcjami systemu multimedialnego. Nie zabrakło nowoczesnej nawigacji, szerokiej integracji ze smartfonem, czy porządnego zestawu audio (Bowers&Wilkins).

fot. Volvo

Volvo nie byłoby sobą, gdyby nie napakowało swojego flagowego modelu całą masą systemów bezpieczeństwa. W materiałach promocyjnych najwięcej miejsca poświęcono systemowi wykrywania dużych zwierząt na drodze. Volvo pochodzi ze Szwecji, tak więc na zdjęciach widzimy, jak S90 wykrywa i reaguje na pojawienie się na drodze łosia. System ma także świetnie poradzić sobie z jeleniem, czy koniem. Dzięki niemu o wiele łatwiej unikniemy zderzenia ze zwierzęciem, a jeżeli nie będzie to możliwe, to Volvo zminimalizuje konsekwencje takiego wypadku.

Z innych nowości, na pokładzie limuzyny znajdziemy m.in. system City Safety, który zapobiega kolizji do różnic prędkości 80 km/h, system automatycznej jazdy w korku, system samoczynnego utrzymywania pojazdu w pasie ruchu (do 110 km/h). O takich systemach, jak ostrzeganie o pojeździe w martwym polu, czy awaryjnym hamowaniu nie ma co wspominać - w Volvo to już standard.

Na sam koniec mamy dla Was pierwszy film promocyjny S90. Jak Wam się podoba nowa limuzyna Szwedów? Volvo S90 ma szansę namieszać na rynku?

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

VOLVO XC90 | PREZENTACJA MODELU

Volvo XC90Volvo XC90 fot. Volvo

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA