Audi R18 | Superhybryda na podbój Le Mans 2016
24h Le Mans | Najszybsza doba w życiu
Pierwsze skrzypce podczas uroczystego zakończenia tegorocznych torowych zmagań grało nowe Audi R18 E-Tron Quattro. Jak podkreśla Audi, wyścigówka typu LMP1 została radykalnie przekonstruowana. Inżynierowie dopracowali aerodynamikę, jeszcze bardziej odchudzili konstrukcję, skupili się na przebudowaniu systemu hybrydowego (litowo-jonowe akumulatory), a także zoptymalizowali silnik TDI (to wciąż 4-litrowa "V-szóstka") pod względem wydajności. Audi R18 będzie startować w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC. Jednak najważniejszą imprezą sezonu będzie oczywiście 24-godzinny wyścig Le Mans. Kiedy zobaczymy superhybrydę Audi na torze? Pierwsza runda długodystansowych mistrzostw to Silverstone 17 kwietnia. Do Wielkiej Brytanii zostaną posłane dwa Audi.
Premierę Audi R18 na sezon 2016 szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich skomentował w następujący sposób:
Przedstawiając nowe Audi R18 dajemy wyraźny sygnał: w sportach motorowych Audi nie zdejmuje nogi z pedału gazu. Z pełną świadomością w Le Mans stawiamy na jednostkę TDI, ponieważ to najbardziej wydajne rozwiązanie techniczne jeśli chodzi o napęd samochodowy.
Czy Audi uda się w 2016 roku odzyskać koronę, którą w tegorocznym 24-godzinnym Le Mans zabrała im ekipa Porsche (Earl Bamber, Nick Randy oraz Nico Hulkenberg)? Wiemy, że obie marki Volkswagena zdecydowały się w tym sezonie wystawić w Le Mans nie 3, a tylko 2 samochody. Wszystko przez cięcie kosztów.
fot. Audi | Audi RS 5 DTM
Przy okazji premiery nowego R18 Audi przypomniało także o swoich trzech pozostałych wyścigowych modelach. W serii DTM barw Audi będą bronić ci sami kierowcy co w 2015 r. Audi ma nadzieję, że i tym razem uda się zdominować stawkę. Przypomnijmy, na 18 wyścigów Audi RS 5 DTM aż 10 razy przejeżdżało linię mety jako pierwsze.
Gotowe jest także Audi R8 LMS. Początkowo Niemcy planowali wyprodukowanie tylko 45 egzemplarzy, ale popyt jest tak duży, że ekipa z Ingolstadt już przymierza się do zwiększenia produkcji. Ostatnia wyścigówka, którą pochwalili się Niemcy, to Audi TT. W pucharze Audi Sport TT Cup na sezon 2016 jest tylko 20 miejsc. Zgłosiło się 125 kierowców...
- Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że w sezonie 2016 marka Audi po raz kolejny tak mocno angażuje się w sporty motorowe. Nasze oczekiwania związane z występami nowego Audi R18 w Le Mans i w WEC są bardzo duże. W serii DTM najsilniejsze auto mieliśmy już w sezonie 2015. Na tej podstawie chcemy budować dalsze sukcesy. Podkreślić też należy, że duży popyt na nowe Audi R8 LMS cieszy nas tak samo jak ogromne zainteresowanie młodych talentów pucharową serią Audi Sport TT Cup - dodał dr Wolfgang Ullrich.
Zobacz także:
Audi i Le Mans | Dominatorzy XXI wieku
-
Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Fragment trasy S19 pod wschodnią granicą już w planach. Prace ruszą w 2022 roku
-
Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo
- Ile kosztuje samochód elektryczny? Zebraliśmy wszystkie modele dostępne w Polsce - przegląd rynku
- DS 9 kosztuje w Polsce 205 900 zł. Sprawdzamy, jak wypada na tle konkurentów
- Joe Biden wymieni całą rządową flotę na elektryki. To 650 tys. samochodów! Jest ważny warunek
- Peugeot e-Partner oficjalnie. Dostawczak na prąd w dwóch wersjach
- Parkowanie na zaśnieżonym trawniku. Kara to nawet 1000 zł, ale czy zawsze dostaniemy mandat?
Forum
- Komu DS9? (18)
- Bat na daltonistów (23)
- OT - co zrobią Republikanie...? (19)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (147)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (47)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)