Volvo XC90 R-Design | "Najbardziej sportowe XC90 w historii"

Volvo XC90 to jedna z najgłośniejszych premier w segmencie dużych SUV-ów. Szwedzki producent przygotował "sportową", agresywniej wyglądającą wersję R-Design, która właśnie debiutuje na rynku brytyjskim
Volvo XC90 Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Nowe XC90 jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w Polsce. W październiku zarejestrowano 110 egzemplarzy modelu. Lepsze było tylko BMW - X5 zarejestrowano 113 razy. Pozostali konkurenci wypadli znacznie słabiej: Audi Q7 - 79; Mercedes ML (plus GLE) - 33. Nowy pakiet może pozytywnie wpłynąć na ten wynik.

Wszystkich, którzy spodziewają się oszałamiających osiągów, mnóstwa koni mechanicznych i ogłuszającego ryku z wydechu, musimy zmartwić. R-Desing to tylko poprawiony, bardziej agresywny wygląd - żadnych zmian pod maską. W Anglii sportowy pakiet stylistyczny można już zamawiać do wersji silnikowych: D5 Diesel (225 KM, 470 Nm), T6 Drive-E (320 KM, 400 Nm) i najmocniejszej, hybrydowej T8 Twin Engine (400 KM, 640 Nm). Na wyraźnie mocniejsze odmiany SUV-a trzeba poczekać do wersji Polestar, a ta, przynajmniej według plotek, znajduje się w planach Szwedów.

"Sportowe" XC90 bazuje na wersji wyposażenia Momentum (środkowa propozycja w cenniku), gdzie w standardzie znajdziemy m.in. światła drogowe Full LED, czujniki parkowania, skórzane i aluminiowe akcenty we wnętrzu oraz wielofunkcyjną kierownicę. Czego możemy spodziewać się po XC90 R-Desing?

Używane Volvo XC90 - sprawdź ogłoszenia

Jeszcze większych, 20-calowych felg, zintegrowanych relingów dachowych, srebrnych obudów lusterek, charakterystycznych dla R-Design dodatków (końcówki wydechu, przedni spojler, metalowe obramowania okien, nowa kratka wlotu powietrza). Za to we wnętrzu dodano: sportowe fotele, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz zegarów, elektryczną regulację fotelów kierowcy i pasażera, regulację trybów jazdy Drive Mode, trójramienną kierownicę R-Design z łopatkami zmiany biegów, podświetlane nakładki progów, dźwignię zmiany biegów wykończoną skórą oraz sportowe pedały R-Design.

Volvo XC90 R-Design do sprzedaży wejdzie w Wielkiej Brytanii na początku przyszłego roku. Ceny za wersję z najsłabszym silnikiem startują od 49 785 funtów, czyli około 300 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

VOLVO XC90 | PREZENTACJA MODELU

2015 Volvo XC90