Po VW czas na Renault? Niemcy oskarżają Francuzów o znaczne przekraczanie norm emisji

Niemieckie Stowarzyszenie Wspierania Ochrony Środowiska oskarżyło Renault o przekraczanie norm emisji w silniku Diesla 1.6 dCi. Francuzi kategorycznie zaprzeczyli tym doniesieniom
Renault Talisman | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażonyRenault Talisman | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażony

Raz jeszcze w roli głównej wystąpiły tlenki azotu. Według Stowarzyszenia Wspierania Ochrony Środowiska (DUH) silnik 1.6 dCi Renault przekracza normy Euro 6 aż 25-krotnie. Nadmierną emisję wykryto podczas nowych europejskich cykli testowych (NEFZ). Pięć oddzielnych badań przeprowadził Berneński Uniwersytet Nauk Stosowanych w Szwajcarii.

Używane Renault Espace już od...

Oczywiście Renault nie mogło zostawić tych oskarżeń bez komentarza. Francuzi odpowiedzieli błyskawicznie i nie pozostawili złudzeń, że nie zgadzają się ze stanowiskiem niemieckiego stowarzyszenia. Renault podkreśla, że Espace, w którym montowany jest omawiany silnik, podobnie jak wszystkie pozostałe modele marki, spełnia rygorystyczne przepisy. W oficjalnym komunikacie czytamy:

- Procedury testowe przyjęte przez Uniwersytet w Bernie nie są w całości zgodne z europejskimi przepisami, a uzyskane wyniki wykazują znaczne zróżnicowanie, a więc nie pozwalają na wyciągnięcie wniosków. Renault podejmie niemniej wszelkie niezbędne działania, aby szczegółowo przeanalizować te wyniki. Tym bardziej, że w sierpniu 2015 roku niezależna niemiecka organizacja ADAC przetestowała model Espace i w opublikowanych wynikach potwierdziła jego zgodność z obowiązującą normą - czytamy w komunikacie Renault.

Kto ma rację w tym sporze? Dowiemy się w najbliższym czasie po kolejnych badaniach. Po wpadce Volkswagena możemy spodziewać się, że tego typu oskarżenia będą padały coraz częściej.

Zobacz także:

Nasz test | Renault Espace | Moda samochodowa

Renault Espace 1.6 TCe EDC Initiale Paris

Zdjęcie Continental ContiWinterContact TS830 P 225/50/R18 99V Zdjęcie Goodyear UltraGrip 8 Performance 225/55/R17 97H Zdjęcie Nankang Snow SL-6 195/65/R16 104/102R
Continental ContiWinterCont... Goodyear UltraGrip 8 Perfor... Nankang Snow SL-6 195/65/R1...
Sprawdź ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (15)
Po VW czas na Renault? Niemcy oskarżają Francuzów o znaczne przekraczanie norm emisji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: poilkio

    Oceniono 60 razy 26

    proste -w Niemczech co raz lepiej sprzedaje się nowa gama Renault, więc Niemcy muszą mieć haka w dobie kryzysu VW. Już propaganda autobilda nie pomaga

  • Gość: gzesiolek

    Oceniono 20 razy 14

    Ech... ile stowarzyszen, firm, wydawnictw, a nawet uczelni, nadreperuje budzet pieniedzmy od dzialu PR VW...
    Szumi szum szumiacy... Ma pojsc generalny przekaz do klientow... "to nie my to wszyscy"...
    I idzie... w necie, w wydawnictwach, w tego typu badaniach...
    Z wielkim oburzeniem, wielkie madry glowy oswiadczaja wielkie odkrycie, ze samochody nie spelniaja norm w warunkach drogowych, a jedynie w laboratoryjnych... Jeszcze udaja zaskoczonych... Patrzac po byle spalaniu wg norm vs rzeczywiste widac wyraznie, ze nie spelniaja... i chyba kazdy to wie i wiedzial...
    Problem jest w tym, ze jedynie VW wykazano, stosowanie oszukujacego oprogramowania... wiec nie tylko zanizenie wynikajace z sposobu testu i przystosowania pod nie mechaniki, ale i specjalny program ktory celowo zmienial tryb pracy silnika...
    Jakos mimo tego calego szumu szumiacego trabiacego wszem i wobec nikt nigdzie nie stwierdzil tego typu oszustwa w innych markach... a idzie taka kasa na poszukiwania ze glowa mala...

  • antoniferdynand

    Oceniono 15 razy 13

    Joseph Goebbels Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą.

  • Gość: mck

    Oceniono 28 razy 8

    Helmut puścił bąka i go na tym złapali, a przy tym krzyczy, że Francois zepsuł powietrze. Scena jak z przedszkola :)
    Niemiecka instytucja, więc pewno inspirowana przez kogoś z VW. Przepraszam, ale teraz chyba nie m na świecie mniej wiarygodnych, którzy mogą o takich przekrętach informować opinię publiczną. Jeżeli nie potrafią zadbać o zgodność własnych produktów z normami, to ja nie mam pytań.Czemu te niemieckie stowarzyszenia siedziały cicho jak VW zostawiały za sobą więcej, niż powinny?

  • rojberek

    Oceniono 4 razy 2

    Ale co z tymi Niemcami, skoro badania były w Szwajcarii? Czyli co, Niemcy tylko napisali jakie wyniki badań opublikował szwajcarski uniwersytet i dlatego to Niemcy oskarżają Francuzów? Bezsens.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 14 razy 0

    kogokolwiek ta informacja dotyczy , zmierzch silnikow diesla juz niebawem , az dziw ze ludzkosc tyle dekad potrzebowala by pojac o co chodzi .

  • Gość: e2

    Oceniono 25 razy -17

    Renault jest mniej szkodliwy od VW bo Renault po 7 latach się rozlatuje I przestaje truć a VW jeździ, I jeżdzi I jeździ I jeździ, a potem jedzie do Pl I jeździ I jeździ itd/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX