Opel Mokka | Wideo | Crossover do miasta

Opel Mokka to przedstawiciel rosnącego w siłę segmentu miejskich SUV-ów i crossoverów. Dziś przyjrzymy się mu bliżej i sprawdzimy, czym Opel stara się przyciągnąć do siebie klientów

Opel Astra V | Polskie ceny

Po raz pierwszy z małym miejskim SUV-em Opla mogliśmy zapoznać się podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. Jak dotąd autu nie zafundowano żadnego mniejszego czy większego faceliftingu. Dwa nowe crossovery General Motors - Opel Mokka oraz jego amerykański brat bliźniak Buick Encore - zostały zbudowane w oparciu o platformę, na której wcześniej powstał Chevrolet Aveo z segmentu B. Mokka mierzy 4,27 m długości, 1,77 m szerokości, 1,54 m wysokości i 2,55 m rozstawu osi. W zależności od wersji silnikowej masa własna waha się między 1260 a 1415 kg. Bagażnik ma pojemność 356 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy można go powiększyć do 1372 litrów. Takie wymiary sprawiają, że na rynku Opel konkuruje bezpośrednio z samochodami pokroju Forda EcoSport, Nissana Juke, Peugeota 2008 i Renault Captura.

Używany Opel Mokka - sprawdź ogłoszenia

Opel Mokka to rasowy przedstawiciel swojego segmentu i ma wszystko, czego ludzie szukają w autach tego typu. Napompowana, muskularna sylwetka przywodzi na myśl większe i droższe SUV-y, a wraz z wyższą pozycją za kierownicą zapewnia kierowcy i pasażerom większe poczucie kontroli i bezpieczeństwa na drodze. Nie mogło też zabraknąć "terenowych" akcentów - czarnych elementów na zderzakach, nadkolach i progach oraz atrapy metalowej osłony chłodnicy. W crossoverze już na pierwszy rzut oka rozpoznamy Opla, choć od najnowszych Astry i Corsy różni się wyraźnie. Wspominamy te dwa modele nie bez powodu. Oba doczekały się nowych generacji i nowocześniejszego wyglądu. Możemy być pewni, że w najbliższej przyszłości również Mokka podąży nową stylistyczną ścieżką producenta z Rüsselsheim.

Warto nadmienić, że mimo typowo miejskiego charakteru Mokki, w ofercie znalazło się miejsce dla wersji z napędem na cztery koła. Napęd 4x4 można zamówić z najmocniejszymi silnikami w ofercie: 140-konnym benzyniakiem i 136-konnym dieslem.

Co we wnętrzu? Opel zapewnia, że wymiary auta sprawiają, że środek jest bardzo przestronny i Mokką w komfortowych warunkach może podróżować nawet 5 osób. Kierownica i deska rozdzielcza nie zaskoczą nikogo, kto widział inne modele Opla. Kokpit jest przeładowany przyciskami. To cecha charakterystyczna Opli poprzedniej generacji. W nowszych modelach jak np. Astra problem ten zniknął. Można się spodziewać, że w nowej generacji Mokki będzie podobnie.

Na pokładzie nowoczesnego auta nie mogło oczywiście zabraknąć całej masy inteligentnych systemów, rozwiązań i asystentów. Co znajdziemy w Oplu? Niemcy intensywnie promują nowy system OnStar (standard w wersji Cosmo), który oferuje takie funkcje jak automatyczne powiadamianie o kolizji drogowej, wezwanie pomocy drogowej, łączność z konsultantem oraz dostęp do internetu za pośrednictwem Wi-Fi 4G/LTE. Inne nowości to np. przednia kamera OpelEye, biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL+, wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy, asystent ruszania na wzniesieniu czy multimedialny system Navi 950 IntelliLink.

Cennik

Ile Opel Mokka kosztuje? Ceny startują od niecałych 70 tysięcy złotych. Tak prezentuje się oficjalny, podstawowy cennik, który nie uwzględnia żadnych promocji:

Cennik Opla MokkiCennik Opla Mokki Cennik Opla Mokki

Warto pamiętać, że aktualnie w salonach Opla obowiązuje promocja i każda Mokka jest tańsza o 4 tysiące złotych .

Silniki

Rolę najtańszego, podstawowego silnika pełni benzynowy, wolnossący 1.6 Ecotec o mocy 115 KM i 155 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 1.6 Ecotec w standardzie ma system Start/Stop i współpracuje tylko z pięciobiegową ręczną skrzynią. Drugi benzynowy motor to turbodoładowany 1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM i 200 Nm momentu. Tutaj również zamontowano system Start/Stop, a ze skrzyń biegów możemy wybrać pomiędzy 6-biegowym manualem i 6-biegowym automatem. W ofercie Opla znajdziemy 1.4 Turbo Ecotec z zamontowaną fabryczną instalacją LPG.

Idąc do salonu po Opla Mokkę z silnikiem Diesla możemy wybrać z dwóch wariantów mocowych motoru 1.6 CDTi - 110 KM i 300 Nm oraz 136 KM i 320 Nm. Według Opla średnie spalanie słabszego diesla to około 4,1 litra oleju napędowego na 100 km, w mocniejszym ma to być 4,3 litra. Podobnie jak doładowane benzyniaki również jednostki wysokoprężne można zestroić z 6-biegową ręczną skrzynią albo automatem o tej samej liczbie przełożeń (tylko wersja 136 KM).

A jak z osiągami? Opla Mokki z pewnością nie zaliczymy do demonów prędkości. W zależności od silnika pierwsza "setka" pojawia się na liczniku po 9,9-12,5 sekundy, a prędkość maksymalna mieści się w granicach 170-197 km/h.

Wersje wyposażenia

Skoro poznaliśmy już ceny crossovera, to sprawdźmy, co kryje się pod nazwami wersji wyposażenia.

Cennik otwiera wersja wyposażenia Active . W standardzie znajdziemy tutaj m.in. klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD ze złączem AUX-in, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia oraz kolumnę kierownicy regulowaną w pionie i poziomie.

Półkę wyżej znajdziemy wersję Enjoy . Tutaj dorzucono jeszcze: radioodtwarzacz CD 450 BT ze złączami USB i Bluetooth, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, koło kierownicy pokryte skórą, atrakcyjnie wyglądające, 17-calowe felgi i przednie reflektory przeciwmgielne.

Najwięcej przyjdzie nam zapłacić za wersję Cosmo . Standardowe wyposażenie to m.in. elektrycznie sterowana dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujnik deszczu, system automatycznego sterowania światłami drogowymi HBA, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, system łączności i usług OnStar i radioodtwarzacz CD 600 IntelliLink z 7-calowym, kolorowym ekranem.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Astra Sports Tourer | Pierwsze zdjęcia kombi

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.