Zbudowana na bazie Ariela Atoma wściekle czerwona Bestia pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Swoją nazwę zawdzięcza oczywiście wielkiej mocy - pierwszy projekt Rezvani o tym kryptonimie miał aż 500 KM. Amerykanie wycisnęli je z 2,4-litrowej jednostki napędowej, zapożyczonej z Hondy. Moc jest tym bardziej imponująca, że Rezvani Beast waży zaledwie 748 kg.
Całkiem niedawno szef marki, Ferris Rezvani zachwalał nowy model firmy. Rezvani Beast Speedster miał być znacznie spokojniejszą propozycją - silnik Hondy generował "zaledwie" 300 KM. Już wtedy pan Rezvani zapowiedział, że to dopiero początek ofensywy modelowej.
Teraz do gry wchodzi "najmocniejsza i najbardziej ekskluzywna" Bestia. Do życia powołano właśnie Rezvani Beast z dopiskiem X.
Sercem ekstremalnego roadstera w dalszym ciągu jest 2,4-litrowy silnik Hondy, ale wyposażono go w dwie potężne turbosprężarki Garret i wyciśnięto okrągłe 700 KM. Wyżyłowany do granic możliwości motor może współpracować albo z klasyczną sześciobiegową skrzynią ręczną, albo sekwencyjnym automatem. Beast X odrobinę przytył i waży 839 kg, ale solidny zastrzyk mocy wynagrodzi to kierowcy z nawiązką. Rezvani zapewnia, że wskazówka prędkościomierza minie pierwszą "setkę" po niecałych 2,5 s.
Oprócz znacznego podkręcenia jednostki napędowej Rezvani zdecydowało się także na lekkie modyfikacje wyglądu. Żeby sprostać nowej mocy, nadwozie Beast X zostało dopracowane aerodynamicznie - przemodelowano przód pojazdu, pojawiło się więcej wlotów powietrza, a z tyłu zagościło wielkie, podwójne, karbonowe skrzydło. Nowe są też wyczynowe hamulce firmy Alcon oraz amortyzatory Bilstein z możliwością 10-stopniowej regulacji. Na 19-calowe koła nałożono opony Continental SportContact 5P albo Toyo Proxes R888.
Przy opisie nowego modelu Rezvani użyło przymiotnika "ekskluzywny". Co to oznacza? Powstanie tylko pięć egzemplarzy Bestii X, a cena każdej będzie startowała z poziomu 325 tys. dolarów, czyli ponad 1,3 mln zł.
ZOBACZ TAKŻE:
QUANTUM GP700 | ATOM Z AUSTRALII
Quantum GP700 fot. Quantum