Ford Tourneo Custom 300 2.2 TDCI Titanium L1 | Test długodystansowy cz. III | Pożegnanie

Ford Tourneo Custom był z nami dosłownie chwilę - przejechaliśmy nim nieco ponad 2000 kilometrów - jednak spędzony z nim czas pozostawił bardzo pozytywne wspomnienia
Ford Transit Tourneo Custom Titanium 300L 2.2 TDCI Ford Tourneo Custom | Test długodystansowy | Zobacz poprzednie części

O samochodach takich jak Tourneo Custom ciężko powiedzieć coś konkretnego. Wiadomo, że powstają na bazie "wołów roboczych". Wiadomo, że stylistycznie nie odnajdziemy w nich niczego porywającego. Wiadomo, że mają być praktyczne i takie też są. Wiadomo, że ich wnętrze jest przestronne, potrafi wygodnie pomieścić wielu pasażerów, a po zdemontowaniu foteli dorobek życia. Wiadomo, że są propozycją albo dla firm zajmujących się przewozem osób, albo dla wielodzietnej rodziny. Wiadomo też, że wywiązują się z każdego wyżej wymienionego zadania.

Samochód: Ford Tourneo Custom 2.2 TDCI Titanium L1
Przebieg: 3385 km
Problemy: Brak
Powód testu: Sprawdzamy nowego minibusa na rynku

Ford odrobił lekcję i wypuścił na rynek kompletny pojazd. Stosunek cena/jakość/wyposażenie wypada bardzo korzystnie, przez co Custom ma szanse przyciągnąć do salonów nowych klientów, poszukujących tego typu samochodu. Jeśli lubicie wyskoczyć w weekend ze znajomymi nad morze zabierając sporo bagażu, to Toureno Custom jest bardzo dobrą propozycją. Nie czujesz się w nim źle, jak bywa w dużych vanach. Wygodne fotele i duża przestrzeń wpływają na dobry klimat podróżowania - tylko siedzisz trochę wyżej.

Niestety w codziennej eksploatacji minibus Forda będzie zupełnie niepraktyczny ze względu na gabaryty. Chyba, że nie macie problemów z parkowaniem. Można powiedzieć, że jest to najlepsza osobówka wśród dostawczaków i najlepszy dostawczak wśród osobówek.

Ford Tourneo Custom 300 2.2 TDCI Titanium L1 | Kompendium

Nadwozie minibus 9-os.
Silnik
turbodiesel, R4, 2198 cm3
Moc 155 KM przy 3500 obr./min.
Moment obr. 385 Nm przy 1600 obr./min.
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła
Wymiary 4972 x 2290 x 1972 mm
Rozstaw osi 2933 mm
Poj. bagażnika 1029/2410 l
Śr. zużycie paliwa* 6,5 l/100 km
0-100 km/h b.d.
Prędkość maks. b.d.
Cena od 162 606 zł

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność

Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność

Więcej o:
Komentarze (3)
Ford Tourneo Custom 300 2.2 TDCI Titanium L1 | Test długodystansowy cz. III | Pożegnanie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • leonid11

    Oceniono 1 raz 1

    Zużycie w 100 konnym, 3-osobowym (za pół ceny prezentowanego) po 5 tys mam 8,2/100.
    50/50 trasa-miasto, z symbolicznymi na razie ładunkami. Tak że podawane przez producenta 6,5 można między bajki. Ja rozczarowany nie jestem, nie oczekiwałem takiego i jest to raptem litr więcej od mojej osobówki. Więc teraz tego używam jako osobówki. Nawet do kościółka bym nim zajechał; gdybym praktykował :)))

  • Gość: berecik

    Oceniono 1 raz 1

    No i git... przejechaliście 2000 km i w kompendium podajecie zużycie wg producenta. To po co w ogóle jeździliście? pewnie tak sobie pojeździć. gratulacje za kompetentny i obszerny artykuł.

  • Gość: bercik

    Oceniono 3 razy 1

    Konkurencja jest chyba "troszke" tansza, takze z tym dobrym stosunkiem ceny do wyposazenia to Pan redaktor przesadzil

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX