Plany Ferrari | Wyraźne zwiększenie sprzedaży

Włoski producent supersamochodów zamierza znacznie zwiększyć sprzedaż swoich modeli. Czy skupienie się na większej liczbie klientów odbije się na prestiżu marki?

Następca Ferrari LaFerrari pokona barierę 500 km/h

Nowa strategia związana jest oczywiście ze zmianami na samym szczycie Ferrari. Dotychczasowy szef, Luca di Montezemolo, robił wszystko, by zachować prestiżowy charakter marki. Ograniczał roczną produkcję i nie chciał zgodzić się na wprowadzenie do sprzedaży "taniego" i małego Ferrari. Wszystko zmieniło się, gdy na tronie w Maranello zasiadł Sergio Marchionne.

Wiemy, że Włosi od dłuższego czasu pracują już nad nowym modelem, który będzie znacznie przystępniejszy niż dzisiejsze supersamochody marki. Teraz dowiadujemy się o planach znacznego zwiększenia produkcji i sprzedaży. Sergio Marchionne pragnie zwiększyć sprzedaż o 30% do 2019 roku. Aktualnie Ferrari sprzedaje około 7 000 aut rocznie (w 2014 było to dokładnie 7 255), w 2019 liczba ta liczba ma przekroczyć 9 000. Decyzję o zwiększeniu produkcji w zakładach Ferrari nowy szef motywuje drastycznie wzrastającym popytem na supersamochody na rynkach wschodzących.

Używane Porsche w Polsce? Sprawdź ogłoszenia

Można spodziewać się, że zwiększenie sprzedaży okaże się strzałem w dziesiątkę i Ferrari zanotuje duże zyski. Nową strategię krytykują miłośnicy marki, którzy boją się, że Ferrari utraci swój prestiżowy charakter, a auta z czarnym rumakiem na masce na drodze staną się "pospolite". Według nich koncern FCA powoli zabija duszę Ferrari. A co Wy o tym myślicie?

ZOBACZ TAKŻE:

FERRARI F12tdf | EKSTREMALNA WERSJA

Ferrari F12tdfFerrari F12tdf fot. Ferrari

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA