Ford Tourneo Custom 300 2.2 TDCI Titanium L1 | Test długodystansowy cz. I | Olbrzym

W redakcji zagościł ostatni i największy Ford z rodziny Tourneo - Custom - ale parking okazał się zbyt niski, przez co "pudło", jak go pieszczotliwie nazwaliśmy, parkował pod chmurką. W nieco dłuższym teście sprawdzimy co potrafi nowy van Forda

Ford Transit | To już 50 lat

Ford trochę pokomplikował temat oferty samochodów użytkowych. Tourneo to taki dotychczasowy Transit, który teraz pełni rolę największego dostawczaka w gamie. Ale przedrostek Tourneo oznacza, że jest to wersja osobowa. Ważny jest drugi człon - Custom to ten większy, Connect to ten średni, a Courier - całkiem mały.

Osobowy Tourneo Custom występuje w dwóch wersjach wyposażenia - Trend i Titanium - oraz dwóch długościach nadwozia - L1 i L2. Co ciekawe standardowo auto jest dziewięcioosobowe, a wybranie pojedynczego fotela pasażera z przodu obniża cenę o ok. 600 zł (w wersji Titanium).

Samochód: Ford Tourneo Custom 2.2 TDCI Titanium L1 Przebieg: 1000 km Problemy: Brak Powód testu: Sprawdzamy nowego minibusa na rynku

W 2013 roku Custom otrzymał tytuł "Van of the Year". Wyróżnienie to przyznano m.in. za wprowadzenie do samochodów tej klasy innowacyjnych technologii mających poprawiać bezpieczeństwo, takich jak aktywowany głosem system komunikacji czy system utrzymujący samochód na pasie ruchu (Lane Keeping Aid). Ford zdobył również maksymalną ilość gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP (77% za ogólne bezpieczeństwo, 90% za ochronę dzieci, 84% za ochronę dorosłych pasażerów oraz 71% za systemy bezpieczeństwa).

Model został zaprojektowany w zgodzie z aktualnym językiem stylistycznym Forda "Kinetic Design". Widać, że styliści dołożyli starań by największa "osobówka" w gamie miała choć odrobinę polotu. Głębokie przetłoczenia, ostre linie, zwężająca się linia szyb czy reflektory o bardzo technicznym kształcie zdecydowanie poprawiają postrzeganie samochodu. Oczywisty jest fakt, że nikt nie kupuje auta tego segmentu, by podziwiać jego piękną, finezyjną linię, jednak Ford prezentuje się bardzo interesująco.

Wewnątrz czuć, że Tourneo Custom wywodzi się z auta dostawczego. Widać, że miejsce kierowcy było projektowane jako miejsce pracy. Deskę rozdzielczą nakreślono w przemyślany sposób, a większość przełączników odnajdziecie z zamkniętymi oczami. Materiały są twarde, ale tym samym odporne na uszkodzenia i łatwo je utrzymać w czystości.

fot. Michał Dek

Testowany egzemplarz wyposażony jest w silnik o pojemności 2,2 litra. Moc maksymalna wynosi 155 KM przy 3 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy - 385 Nm, osiągany przy 1600 obr./min. Z silnikiem sprzęgnięto manualną skrzynie biegów o sześciu przełożeniach, która przenosi moc na przednie koła.

Za najtańszego Customa w rozmiarze L1 i wersji wyposażenia Trend z silnikiem o mocy 125 KM trzeba zapłacić 146 000 zł brutto. Podstawowa cena za nasz egzemplarz, czyli Custom Titanium 155 KM L1, wynosi 160 761 zł. Wersja ta standardowo wyposażona jest m.in. w: system zapobiegający wywróceniu pojazdu, system ułatwiający ruszanie pod górę, start/stop, elektryczne szyby i lusterka, tempomat, skórzaną kierownicę czy manualną klimatyzację. Lista opcji nie jest zbyt długa. Nasz busik otrzymał dodatkowo system multimedialny z nawigacją, zintegrowany składany bagażnik dachowy oraz pakiet poprawiający widoczność. Za tak skonfigurowany samochód trzeba już zapłacić ponad 173 000 zł.

Ford Tourneo Custom 300 2.2 TDCI Titanium L1 | Kompendium

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność

Więcej o:
Copyright © Agora SA