Volvo S60 Polestar | Ceny w Polsce | Debiut nad Wisłą

W końcu najbardziej sportowy model szwedzkiej marki będzie dostępny na polskim rynku. Pierwsza partia Volvo S60 Polestar trafi do salonów jeszcze w tym roku, jego cena to 313 910 zł

Volvo S60 Polestar | Test

Volvo S60 Polestar to krótka seria sportowych aut, która była początkowo dostępna wyłącznie na wybranych rynkach. Auto powstało we współpracy z firmą Polestar, która od lat przygotowuje modele Volvo do sportów motorowych.

Używane Volvo S60 - ogłoszenia

Samochód jest napędzany benzynowym silnikiem o mocy 350 KM, bazującym na jednostce T6. Różni się od niej większą turbosprężarką typu twinscroll, wydajniejszym intercoolerem i zmodyfikowaną skrzynią biegów. Dzięki tym zmianom Volvo S60 Polestar przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Jest o sekundę szybszy, niż odmiana S60 T6 AWD. W przyszłym roku planowane jest wprowadzenie do sprzedaży jego następcy, wyposażonego w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z rodziny Drive-E oferujący identyczną moc. Napęd na cztery koła przenoszony jest za pomocą układu BorgWarner piątej generacji.

Do tego auta przygotowano specjalne felgi o rozmiarze 20 cali oraz układ hamulcowy wyposażony w 6-tłoczkowe zaciski Brembo oraz pływające tarcze o średnicy 371 mm na przedniej osi. Zawieszenie to oczywiście szwedzki Öhlins ze sprężynami o 80% sztywniejszymi w stosunku do wersji R-Design. Układ wydechowy zaprojektowano specjalnie dla tej odmiany. Jego przekrój wynosi 2,5 cala, a odcinek końcowy jest jeszcze o cal szerszy.

Volvo S60 Polestar kosztuje 313 910 zł. w tej cenie otrzymamy wersję z bardzo bogatym wyposażeniem obejmującym m.in. skórzaną tapicerkę, reflektory ksenonowe, automatyczną skrzynię biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów łopatkami przy kierownicy, wspomniane 20-calowe felgi ze stopów lekkich i obszerny pakiet systemów bezpieczeństwa. S60 Polestar dostępny jest wyłącznie w charakterystycznym jasnoniebieskim lakierze nadwozia Rebel Blue.

ZOBACZ TAKŻE:

Volvo wchodzi do wyścigów WTCC

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.