BMW M2 | Nareszcie coś fajnego

Na to auto czekaliśmy od dawna. Wszyscy! Dziennikarze, fani BMW, klienci i dilerzy pewnie też. Oto BMW M2 Coupe!

BMW | Wtrysk wody zwiększy osiągi silnika

Nowe BMW M dostało od twórców bardzo ambitne zadanie - w gamie sportowych BMW ma zastąpić BMW 1M Coupe oraz pełnić rolę duchowego spadkobiercy BMW E30 M3. Jako jednego z ważniejszych przodków nowego modelu Bawarczycy wymieniają jeszcze kultowe BMW 2002 Turbo. Oczekiwania są więc duże...

Co za bestia czai się pod maską BMW M2? Niemieccy inżynierowie zdecydowali się na 3-litrową, 6-cylindrową jednostkę R6 TwinPower Turbo o mocy 370 KM. Standardowo silnik generuje 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale istnieje opcja krótkotrwałego podwyższenia tej wartości (tzw. overboost) do okrągłych 500 Nm. Moc robi tym większe wrażenie, kiedy zestawimy ją z masą auta - M2 waży około 1 565 kg.

Używane BMW M3 - sprawdź ogłoszenia

Silnik może współpracować z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Z nią na pokładzie BMW M2 w sprincie do pierwszej "setki" potrzebuje 4,5 sekundy. Jeżeli to dla nas za mało, możemy zdecydować się na dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnię DCT. Z najbardziej agresywnymi ustawieniami (można wybrać z 3 trybów pracy: Comfort, Sport oraz Sport+) i system Launch Control (procedura startowa) 100 km/h pojawi się na liczniku po 4,3 sekundy.

Mimo tak mocnego silnika, BMW zapewnia, że średnie spalanie powinno wynosić 7,9 - 8,5 litra na 100 km (w zależności od skrzyni). Nie wspomnieliśmy nic o prędkości maksymalnej, ponieważ na BMW M2 założono elektroniczny kaganiec i ograniczono ją do 250 km/h.

W BMW M2 nie mogło oczywiście zabraknąć wyczynowych hamulców, sportowego zawieszenia, układu kierowniczego dopieszczonego przez dział M oraz całej masy nowoczesnych, zaprojektowanych przez M GmbH systemów, które wyciskają z auta ostatnie soki. To choćby system Active M Differential, który optymalizuje trakcję i stabilność podczas jazdy z najwyższymi prędkościami czy M Dynamic Mode, odpowiadający za łatwiejsze i bezpieczniejsze wchodzenie w kontrolowane poślizgi na torze.

W galerii zamieszczamy wiele zdjęć w wysokiej rozdzielczości, więc sami będziecie mogli ocenić wygląd BMW M2. Tu tylko wspomnimy, że auto prezentuje się jak rasowa "eMka". Jak przystało na sportowe auto BMW zostało wyraźnie poszerzone - w porównaniu z M235i o 64 mm z przodu i 71 mm z tyłu. BMW M2 stoi na nowych, ciemnych 19-calowych felgach. Oprócz agresywniejszej stylistyki (przemodelowany grill, wloty powietrza, przepiękne zderzaki i nadkola) w oczy rzucają się cztery wielkie końcówki wydechu z tyłu. Do zdjęć BMW M2 pozuje w charakterystycznym niebieskim kolorze.

Do wykończenia wnętrza wykorzystano Alcantarę i skórę, a większość detali wykonano z włókna węglowego. Z wszechobecną czernią kontrastują niebieskie przeszycia i znaczki dywizji M w strategicznych miejscach. BMW zachwala sportową kierownicę i fotele, które mają pozwolić kierowcy w pełni cieszyć się możliwościami, jakie daje lekkie auto z 370-konnym silnikiem pod maską.

Niestety wciąż nie znamy cen BMW M2. Rynkowego debiutu można spodziewać się w pierwszej połowie przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M6 | Test | Mocy nigdy za wiele?

Więcej o:
Copyright © Agora SA