Hamann Macan S Diesel | Spuszczony ze smyczy

Tunerzy bardzo lubią grzebać przy modelach Porsche. Teraz w ręce speców z Hamanna wpadł Porsche Macan S Diesel. Co z tego wyszło?
Hamann regulacja głośności silnika Ustawianie głośności silnika... smartfonem

Zanim oddamy głos tunerowi, warto przypomnieć podstawowe dane techniczne Macana S Diesel. Sercem SUV-a Porsche jest trzylitrowy turbodiesel V6 o mocy 258 KM i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on rozpędzić się Macanowi do pierwszej "setki" w 6,3 sekundy i osiągnąć 230 km/h prędkości maksymalnej.

Słynny tuner z Niemiec, Hamann, doszedł do wniosku, że to liczby nie przystające do Porsche i postanowił poprawić inżynierów ze Stuttgartu. Jak określili to sami tunerzy, zapragnęli "spuścić Macana S Diesel ze smyczy".

Używane Porsche w Polsce - sprawdź ogłoszenia

Turbodiesel Porsche dostał potężny zastrzyk mocy - 52 KM i 100 Nm. O ile szybszy jest Macan S Diesel z 310-konnym silnikiem? Prędkością maksymalną Hamann się nie pochwalił, ale wiemy, że w sprincie 0-100 km/h udało się mu urwać ponad pół sekundy. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5,7 sekundy. Na razie Niemcy nic nie wspomnieli o innych, technicznych modyfikacjach SUV-a. Wiemy tylko, że w Laupheim zajęto się silnikiem.

Hamann Macan S Diesel

Jednak tuner pokroju Hamanna nie mógł oczywiście swojej kuracji sterydowej ograniczyć tylko do silnika. Porsche Macan odmieniło się również wizualnie. Już na pierwszy rzut oka zauważymy wielkie 22-calowe felgi i znacznie groźniejszą "paszczę" SUV-a. Auto oczywiście poszerzono i wyposażono w parę akcentów, które mają podkreślać nowy, bardziej drapieżny charakter Macana.

Miłośnicy Porsche zapewne nie będą zachwyceni, ale Macan otrzymał zmodyfikowany wydech z autorską technologią Hamanna Active Sound System. Pozwala ona regulować dźwięk silnika auta za pomocą aplikacji na smartfona... Groźne pomruki wydobywają się z zamontowanych na pokładzie SUV-a głośników, takie czasy.

ZOBACZ TAKŻE:

HAMANN | FIRMY TUNINGOWE

Hamann Lamborghini Aventador

Więcej o: