Salon Tokio 2015 | Toyota | Wizja przyszłości
Nowa Toyota Prius
Już pod koniec października podczas Salonu Tokio 2015 Toyota pokaże trzy zupełnie nowe koncepty: S-FR, KIKAI oraz FCV Plus. Postanowiliśmy przedstawić je wspólnie, bo na razie Japończycy tylko je zapowiedzieli. Więcej szczegółów będziemy mieli już po oficjalnej prezentacji na targach.
Toyota S-FR
Zaczynamy od Toyoty S-FR, konceptu małego sportowego autka. Inżynierowie mieli jeden cel - stworzyć leciutki, świetnie prowadzący się samochód z niezbyt dużym silnikiem. Czteromiejscowy, wściekle żółty sportowiec mierzy 3 990 mm długości, 1 695 mm szerokości i 1 320 mm wysokości.
Wnętrze jest raczej proste i, podobnie jak cały koncept, utrzymane w żółto-czarnej kolorystyce.
Na razie nic nie wiemy o produkcyjnej wersji tego konceptu. W tej kwestii przedstawiciele Toyoty konsekwentnie milczą. Jednak koncept małego sportowego autka wpisuje się w niedawne plotki o planach stworzenia "mniejszej Toyoty GT86". Mówiono wtedy o autku z silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM, którego waga nie przekraczałaby 980 kg. Jeżeli rzeczywiście coś jest na rzeczy, to rynkowego debiutu moglibyśmy spodziewać się w 2018.
Toyota KIKAI
Drugi koncept to steam-punkowy dziwoląg, który jest połączeniem hot roda z buggy w stylu retro. Na pokładzie KIKAI mogą podróżować trzy osoby w układzie 1+2 - kierowca siedzi po środku. Wciąż nie wiemy, jaki motor jest sercem srebrnego potworka Toyoty.
Używana Toyota Yaris już od...
Toyota KIKAI to koncept zbudowany tylko dla zabawy. Wszystkich zainteresowanych musimy niestety zmartwić - Japończycy na 99% nie planują nawet małoseryjnej produkcji KIKAI-a.
Toyota FCV PLUS
Za sprawą Toyoty Mirai Toyota stała się jednym liderów segmentu samochodów z napędem FCV. Koncept FCV Plus udowadnia, że Mirai nie był jednorazowym wybrykiem, a marka planuje w przyszłości kolejne auta tego typu.
FCV Plus to malutkie autko o wymiarach: 3 800 mm długości, 1 750 mm szerokości, 1 540 mm wysokości. Zaskakujący może być rozstaw osi, który wynosi aż 3 000 mm.
Oczywiście FCV Plus to zbyt futurystyczny projekt, by w takim kształcie mógł wejść do produkcji, ale wykorzystane w nim technologie mają zagościć w przyszłym wodorowych samochodach Toyoty.
ZOBACZ TAKŻE:
TOYOTA MIRAI | WODOROWA REWOLUCJA?
-
Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
- Warszawa. Na moście Poniatowskiego stanie sześć fotoradarów. Mają poprawić bezpieczeństwo
- Znamy oferty na kolejny fragment autostrady A2. Pojedziemy szybciej od Siedlec do Białej Podlaskiej
- Pijani, z zakazem kierowania i na holu uciekali przed policją. Skrajna bezmyślność i przestępstwo
- Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle
- Z Kamazami nie ma żartów. Przekonał się o tym pilot helikoptera [WIDEO]
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (12)
- Uszkodzone lusterko Belgia (20)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (21)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (23)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (51)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (8)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)