Audi A3 Sportback e-tron | Pierwszy kontakt | Prekursor
Audi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?
Według założeń A3 Sportback w wydaniu e-tron ma cechować się ponadprzeciętnymi osiągami i niskim zużyciem paliwa przy zachowaniu wysokiej funkcjonalności. Z wyjątkiem kilku zastrzeżeń, rzeczywiście tak jest. Ale po kolei.
Hybrydowy układ napędowy składa się z benzynowego silnika 1.4 TFSI, generującego 150 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego, który bezpośrednio współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM i momencie 330 Nm. Jednostka elektryczna ma kompaktowe wymiary i jest zintegrowana z innowacyjną, stworzoną na potrzeby właśnie tego modelu, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic. Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Audi A3 Sportback e-tron może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. To bardzo dobry wynik.
Audi A3 - sprawdź ogłoszenia aut używanych
Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym. Dynamicznie przyśpiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania napędu spalinowego. Wyłącznie na napędzie elektrycznym auto rozpędza się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wynosi 50 km (w rzeczywistości akumulatory starczają na ok. 30 km). Kolejnych 890 km może przejechać napędzane silnikiem spalinowym. W teorii łączny zasięg samochodu to aż 940 km. Według producenta hybrydowy kompakt zużywa zaledwie 1,5 l paliwa na 100 km. W normalnych warunkach bez pomocy "elektryka"spalanie powinno być typowe dla jednostki 1.4 TSI (ok. 8 l/100 km).
Ponadto komplet baterii ograniczył pojemność bagażnika, która z 380 litrów zmalała do 280. Ich pełne ładowanie przy wykorzystaniu gniazda przemysłowego trwa nieco ponad dwie godziny. Natomiast ładowanie przy wykorzystaniu zwykłego gniazdka, dostępnego w każdym gospodarstwie domowym, trwa ok. trzech godzin i 45 minut.
Niestety Audi A3 Sportback e-tron, mówiąc delikatnie, nie jest tanie. Kosztuje od 172 300 zł. Wysokiej ceny broni po części bogate wyposażenie seryjne, obejmujące m.in.: automatyczną klimatyzację, sportową kierownicę wielofunkcyjną, system Audi drive select, diodowe światła dzienne i tylne oraz aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17 cali. Nie zmienia to jednak faktu, że, przynajmniej na razie, wersja e-tron będzie raczej ciekawostką w gamie A3.
ZOBACZ TAKŻE:
Audi A4 | Klasyka po raz dziewiąty
-
Opinie Moto.pl: nowa Dacia Sandero. Mały-wielki problem. Dla konkurencji
-
Spawał tłumik w oplu, a spalił dwa sąsiednie garaże, czyli jak nie używać spawarki
-
Joe Biden ścigał się z Colinem Powellem na lotnisku. Obaj za kierownicami Chevroletów Corvette [WIDEO]
-
Auto do zadań specjalnych. Zaskakująco dzielne nie tylko w ciężkim terenie
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
- Mercedes EQA - debiutuje kolejny samochód elektryczny. Kompaktowy SUV bazuje na GLA
- Nowy McLaren 675LT to demon prędkości. Mieli oponami na czwartym biegu i rozpędza się do 328 km/h [WIDEO]
- Nowe życie Lancii? Koncern Stellantis chce, żeby była marką premium
- Kręcił "bączki" na parkingu pełnym samochodów. W aucie miał żonę i dwoje dzieci
- Światowy bestseller w Studiu Biznes. Honda CR-V doczekała się wersji Hybrid
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (21)
- Uszkodzone lusterko Belgia (23)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (29)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (38)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (57)
- Pizdowatość drogowa. (61)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (10)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)