Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. VI | Żal się żegnać

Na liczniku naszej długodystansowej B Klasy zagościła liczba 10 000 przejechanych kilometrów. Oznacza to, że naszedł czas rozstania, co oznacza także czas podsumowań.

Pozostałe części testu długodystansowego Mercedesa B 200 CDI

Mercedes klasy B drugiej generacji gościł u nas przez trzy miesiące. W tym czasie jeździliśmy nim po miejskiej dżungli, na wyścig na słynnym torze Nurburgring oraz w zimowych warunkach po górskich drogach. Jak finalnie wypadł?

We wnętrzu, mimo ciemnej skórzanej tapicerki i plastików w tej samej barwie, nie jest mroczno i nieprzyjemnie. Dzięki dużym szybą i panoramicznemu dachowi do wnętrza wpada sporo światła zewnętrznego, a dodatkowo kierowca i pasażerowie mają dobrą widoczność. Elementem rozjaśniającym deskę rozdzielczą jest także aluminiowa listwa. B Klasa w trakcie jazdy daje się poznać z bardzo dobrej strony.

Pozycja za kierownicą jest wygodna i bez większego zmęczenia można pokonać nią nawet ponad 1000 kilometrów. Dzięki automatycznej skrzyni biegów, którą obsługuje się typowo dla Mercedesa,  dzwignia przy kierownicy, więcej miejsca i schowków jest też na tunelu centralnym. W ogóle w B Klasie nie zabraknie Wam miejsca na przedmioty codziennego użytku i inne szpargały, które wozimy w aucie.

Samochód: Mercedes B 200 CDI Aktualny przebieg: 10000 km Problemy: brak Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu

Pod maską naszego egzemplarza znalazł się turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 litra. Jest to czterocylindrowa konstrukcja, znana także z innych przednionapędowych Mercedesów. Maksymalna moc wynosi 136 KM, a moment obrotowy - równe 300 Nm. Nie jest to najmocniejsza dostępna jednostka, ale jej parametry w zupełności wystarczają do sprawnego użytkowania w ramach miejskich i dłuższych jazd. Wszystko dzięki temu, że maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1600 do 3000 obr./min. W czasie gdy ilość Nm zaczyna spadać, do akcji od 3600 obrotów wkracza pełna moc 136 KM.

Cała moc trafia na przednie koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-DCT. To dwusprzęgłowa konstrukcja, dzięki której zmiana biegów następuje błyskawicznie, ale czasem ma w zwyczaju szarpnąć przy zmianie biegu w trakcie wolnej jazdy. To jednak typowa przypadłość dla skrzyń dwusprzęgłowych i nie można traktować tego jako wadę konkretnej konstrukcji.

Mercedes Klasy B to dobry kompan podróży. Zawieszenie, wyciszenie wnętrza, ergonomia wnętrza, pozwalają naprawdę cieszyć się jazdą, a nie denerwować uciążliwymi dla kierowcy aspektami. Za jedyną wadę przedstawionego auta, w trakcie jazdy w nieznajomym nam kierunku, trzeba uznać brak systemu nawigacji. Szczególnie, że na środku konsoli znajduje się ekran, który pozwoliłby na jej wyświetlenie.

Mercedes Klasy B - sprawdź ogłoszenia używanych aut

Dzięki połączeniu dynamicznego silnika i dwusprzęgłowej skrzyni biegów, Mercedes B 200 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy. Wrażenia w trakcie jazdy są nawet lepsze, niż wskazywałby na to podany wynik. Dzięki takiemu zestawieniu średnie spalanie oscyluje w granicach 6-7 litrów na 100 km w trasie oraz około 9-10 w mieście. Średnio w trybie mieszanym jest to rezultat na poziomie 8 litrów, co naszym zdaniem jest wynikiem przyzwoitym.

Wszyscy w redakcji nie byliśmy nigdy wcześniej fanami Mercedesa klasy B. Jednak wydaje się, że testowy egzemplarz zmienił nieco nasze podejście. Przede wszystkim niemiecki kompaktowy minivan okazał się bardzo przyjazny w użytkowaniu. W niebieskim kolorze z elementami pakietu Sport wygląda ciekawie i atrakcyjnie. Rzuca się w oczy i jak mało które auto tej klasy wzbudza choć trochę emocji.

Jeżeli nasze wrażenia z jazdy przekonały Was do zainteresowania się Mercedesem Klasy B, warto skorzystać z atrakcyjnej oferty Lease&Drive, gdzie Mercedesa Klasy B można mieć już od 1 099 zł miesięcznie.

ZOBACZ TAKŻE:

MERCEDES GLE COUPE I LEWIS HAMILTON

Mercedes GLE Coupe i Lewis HamiltonMercedes GLE Coupe i Lewis Hamilton fot. Mercedes

Więcej o:
Copyright © Agora SA