Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. VI | Żal się żegnać
Pozostałe części testu długodystansowego Mercedesa B 200 CDI
Mercedes klasy B drugiej generacji gościł u nas przez trzy miesiące. W tym czasie jeździliśmy nim po miejskiej dżungli, na wyścig na słynnym torze Nurburgring oraz w zimowych warunkach po górskich drogach. Jak finalnie wypadł?
We wnętrzu, mimo ciemnej skórzanej tapicerki i plastików w tej samej barwie, nie jest mroczno i nieprzyjemnie. Dzięki dużym szybą i panoramicznemu dachowi do wnętrza wpada sporo światła zewnętrznego, a dodatkowo kierowca i pasażerowie mają dobrą widoczność. Elementem rozjaśniającym deskę rozdzielczą jest także aluminiowa listwa. B Klasa w trakcie jazdy daje się poznać z bardzo dobrej strony.
Pozycja za kierownicą jest wygodna i bez większego zmęczenia można pokonać nią nawet ponad 1000 kilometrów. Dzięki automatycznej skrzyni biegów, którą obsługuje się typowo dla Mercedesa, dzwignia przy kierownicy, więcej miejsca i schowków jest też na tunelu centralnym. W ogóle w B Klasie nie zabraknie Wam miejsca na przedmioty codziennego użytku i inne szpargały, które wozimy w aucie.
Samochód: Mercedes B 200 CDI
Aktualny przebieg: 10000 km
Problemy: brak
Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu
Pod maską naszego egzemplarza znalazł się turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 litra. Jest to czterocylindrowa konstrukcja, znana także z innych przednionapędowych Mercedesów. Maksymalna moc wynosi 136 KM, a moment obrotowy - równe 300 Nm. Nie jest to najmocniejsza dostępna jednostka, ale jej parametry w zupełności wystarczają do sprawnego użytkowania w ramach miejskich i dłuższych jazd. Wszystko dzięki temu, że maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1600 do 3000 obr./min. W czasie gdy ilość Nm zaczyna spadać, do akcji od 3600 obrotów wkracza pełna moc 136 KM.
Cała moc trafia na przednie koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-DCT. To dwusprzęgłowa konstrukcja, dzięki której zmiana biegów następuje błyskawicznie, ale czasem ma w zwyczaju szarpnąć przy zmianie biegu w trakcie wolnej jazdy. To jednak typowa przypadłość dla skrzyń dwusprzęgłowych i nie można traktować tego jako wadę konkretnej konstrukcji.
Mercedes Klasy B to dobry kompan podróży. Zawieszenie, wyciszenie wnętrza, ergonomia wnętrza, pozwalają naprawdę cieszyć się jazdą, a nie denerwować uciążliwymi dla kierowcy aspektami. Za jedyną wadę przedstawionego auta, w trakcie jazdy w nieznajomym nam kierunku, trzeba uznać brak systemu nawigacji. Szczególnie, że na środku konsoli znajduje się ekran, który pozwoliłby na jej wyświetlenie.
Mercedes Klasy B - sprawdź ogłoszenia używanych aut
Dzięki połączeniu dynamicznego silnika i dwusprzęgłowej skrzyni biegów, Mercedes B 200 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy. Wrażenia w trakcie jazdy są nawet lepsze, niż wskazywałby na to podany wynik. Dzięki takiemu zestawieniu średnie spalanie oscyluje w granicach 6-7 litrów na 100 km w trasie oraz około 9-10 w mieście. Średnio w trybie mieszanym jest to rezultat na poziomie 8 litrów, co naszym zdaniem jest wynikiem przyzwoitym.
Wszyscy w redakcji nie byliśmy nigdy wcześniej fanami Mercedesa klasy B. Jednak wydaje się, że testowy egzemplarz zmienił nieco nasze podejście. Przede wszystkim niemiecki kompaktowy minivan okazał się bardzo przyjazny w użytkowaniu. W niebieskim kolorze z elementami pakietu Sport wygląda ciekawie i atrakcyjnie. Rzuca się w oczy i jak mało które auto tej klasy wzbudza choć trochę emocji.
Jeżeli nasze wrażenia z jazdy przekonały Was do zainteresowania się Mercedesem Klasy B, warto skorzystać z atrakcyjnej oferty Lease&Drive, gdzie Mercedesa Klasy B można mieć już od 1 099 zł miesięcznie.
ZOBACZ TAKŻE:
MERCEDES GLE COUPE I LEWIS HAMILTON
-
Nowa Skoda Fabia przyłapana bez kamuflażu. Wkrótce oficjalna premiera
-
Nie będzie zakazu wyprzedzania się ciężarówek. Ministerstwo: nie wydaje się uzasadniony
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
- Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
Forum
- opony dzisiaj (13)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (67)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (39)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (60)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (35)