Salon Frankfurt | Audi S4 i S4 Avant | W 4,7 sekundy do "setki"

Po prezentacji zupełnie nowego modelu A4, ten krok był tylko kwestią czasu. We Frankfurcie Audi zaprezentowało wersje S4 oraz S4 Avant

Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos

W przypadku takiego samochodu po prostu trzeba zacząć od jednostki napędowej. Sercem Audi S4 i S4 Avant jest turbodoładowana jednostka V6 TFSI. Inżynierowie Audi wycisnęli z trzech litrów pojemności aż 354 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie dość, że silnik jest mocniejszy od swojego poprzednika, to jeszcze waży mniej i cechuje się mniejszym apetytem na benzynę.

"V-szóstka" współpracuje z ośmiostopniowym automatem tiptronic, a moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Inteligentny system quattro podczas normalnej jazdy przerzuca 60% na tył, ale w razie potrzeby może skierować na przód nawet 70% mocy momentu obrotowego lub aż 85% na tylną oś. System błyskawicznie reaguje na zmiany na drodze.

Audi A4 na rynku wtórnym - sprawdź oferty

Osiągi? Wrażenie robi przede wszystkim pierwsza "setka", któa pojawia się na liczniku po 4,7 sekundy. Wszyscy maniacy prędkości mogą kręcić nosem na prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. S4 oczywiście mogłoby pojechać szybciej, ale twórcy ze względów bezpieczeństwa postanowili odrobinę okiełznać Audi S4.

Mamy ponad dwudziestoletnie doświadczenie w rozwijaniu koncepcji sportowych modeli S marki Audi. Formuła naszego sukcesu, to od początku kombinacja najwyższej wydajności napędu quattro, dyskretnej stylistyki i najnowszych rozwiązań technicznych z zakresu napędu, podwozia i systemu infotainment. Nowe Audi S4 i S4 Avant kontynuują tę sportową tradycję - zachwala nowe Audi Ulrich Hackenberg, członek zarządu marki.

Zgodnie z tymi słowami zmiany w wyglądzie nie są ostentacyjne. To m. in. bardziej wyraziste kontury zderzaków i wlotów powietrza, niektóre elementy karoserii pomalowane na matową szarość, chromowane dodatki, lśniące aluminium lusterka czy cztery końcówki rur wydechowych. Wersje S4 są niższe o 23 mm i standardowo stoją na 18-calowych felgach. Za dopłatą można przejść na dziewiętnastki.

Z kolei we wnętrzu nie mogło zabraknąć sportowych foteli (skóra Perlnappa oraz Alcantara), wirtualnego kokpitu (Audi virtual cockpit) i charakterystycznej dla modeli S czarnej tapicerki. Metalowe motywy to matowe, szczotkowane aluminium. Wersje S rozpoznamy też po podświetlanych listwach progowych, emblematach S4 oraz specjalnym ekranie startowym. I Audi S4, i Audi S4 Avant są bardzo bogato wyposażone, dlatego klienci nie muszą się martwić o obecność całego zestawu systemów wspomagających kierowcę i elementów wyposażenia z najwyższej półki.

Nie znamy jeszcze oficjalnych polskich cen sportowego wcielenia nowego Audi A4. Do salonów Audi S4 ma trafić z początkiem 2016 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

AUDI A4 | KLASYKA PO RAZ DZIEWIĄTY

Audi A4 B9Audi A4 B9 fot. Audi

Więcej o:
Copyright © Agora SA