Salon Frankfurt 2015 | Porsche 911 Carrera | Nowy silnik i lekka kosmetyka

Tuż przed oficjalną prezentacją we Frankfurcie, Porsche zdecydowało się podzielić szczegółami dotyczącymi odświeżonej "911-tki". Jak to z Niemcami bywa, zmiany w wyglądzie to tylko drobna kosmetyka, znacznie więcej dzieje się pod tylną klapą

Konfrontacja | Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS

Nikogo chyba nie zdziwi, że Porsche nie zdecydowało się na rewolucję w wyglądzie 911 Carrera. Auto ma swój niepowtarzalny, klasyczny styl i Porsche nie zamierza go zmieniać. Poprawki w wyglądzie są zatem drobne - przemodelowane światła (z przodu i z tyłu), inne klamki, nowe felgi i nowa osłona silnika z pionowymi, a nie jak dotychczas poziomymi, listewkami.

Używane Porsche 911 - ogłoszenia

Na pokład trafi kilka nowości. Będzie to m.in. nowy Porsche Communication Management System z siedmiocalowym ekranem dotykowym (ma obsługiwać gesty), aplikacją Apple CarPlay, znacznie ulepszoną nawigacją z monitorowaniem korków i natężenia ruchu oraz integracją z usługami Google Earth oraz Google Streetview.

Z innych nowoczesnych systemów kierowcę będą wspomagać: system zmiany pasa (ostrzega, gdy na pasie znajduje się inny samochód, którego nie zauważymy), system automatycznego hamowania po kolizji czy system Adaptive Cruise Control (dostosowuje prędkość auta, tak, żeby zachować bezpieczną odległość od samochodu z przodu).

Oczywiście największą zmianą w odświeżonym Porsche 911 Carrera jest nowy silnik. W Porsche nastała era turbo, a do "911-tki" trafił właśnie trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik, który dzięki turbodoładowaniu rozwija moc 370 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W mocniejszej odmianie Carrera S to odpowiednio 420 KM i 500 Nm.

Porsche zachwala nową technologię i zapewnia, że mniejszy silnik turbo to lepsze osiągi przy mniejszym apetycie na paliwo. 911 Carrera w sprincie do pierwszej "setki" potrzebuje zaledwie 4,2 sekundy, a Carrera S - 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna? 308 km/h. Niemcy podają, że mimo tak mocnej specyfikacji, Carrera S zadowoli się 7,7 litra paliwa na 100 km.

W Niemczech nowe Porsche 911 Carrera wejdzie do sprzedaży już 12 grudnia tego roku. Znamy również ceny, jakie przyjdzie naszym zachodnim sąsiadom zapłacić za nowe Porsche:

911 Carrera - 96,605 euro (około 408 tys złotych) 911 Carrera S - 110,766 euro (około 468 tys złotych) 911 Carrera Cabriolet - 109,695 euro (około 463 tys złotych) 911 Carrera S Cabriolet - 123,856 euro (około 523 tys złotych)

Na koniec mamy dla Was pierwszy oficjalny film reklamowy Porsche, na którym można zobaczyć nową "911-tkę" w pełnej krasie.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche 918 Spyder | Pierwsza jazda | Arytmia i motyle

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.