Volvo zwiększa zyski aż o 72%

W ostatnim czasie Volvo wyraźnie wzięło się do roboty i rozpoczęło największą ofensywę modelową w historii. Dobrą kondycję firmy potwierdzają świetne wyniki finansowe - zyski Volvo wzrosły aż o 72%
Salon Szanghaj 2015 | Volvo Lounge Console Concept | Luksus po SzwedzkuVolvo Lounge Console Concept | Luksus po Szwedzku

Volvo na poważnie wraca do ścisłej czołówki branży. Szwedzka marka pod skrzydłami Chińczyków z Geely wyraźnie się rozwija, a ostatnie miesiące zostały uznane przez markę za jedne z najważniejszych w historii. Szwedzi najbardziej są dumni z imponującego zysku operacyjnego. W pierwszym półroczu 2015 roku wyniósł 1,66 mld szwedzkich koron (około 0,74 miliarda złotych). Co ważniejsze, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 zysk wzrósł aż o 72%.

Volvo konsekwentnie stara się stać poważnym graczem wśród marek premium. Środkiem do celu ma być kompletna wymiana gamy modelowej. Szwedzi celują w sprzedaż 800 tysięcy aut rocznie. Pierwszym zupełnie nowym projektem jest Volvo XC90, które okazało się dużym sukcesem rynkowym. Fabryka, w której XC90 powstaje musiała przejść na pracę w trybie trzech zmian, żeby sprostać popytowi na SUV-a. Wielkimi krokami zbliża się kolejna ważna premiera - lada chwila powinniśmy ujrzeć limuzynę Volvo S90.

To było bardzo dobre półrocze, podczas którego poprawiły się nasze wyniki finansowe - powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group. Począwszy od 2010 r. konsekwentnie wprowadzamy plan transformacji Volvo Car Group, a ostatnie wyniki finansowe pokazują, że podążamy we właściwym kierunku. Na koniec roku spodziewamy się znaczącego wzrostu zyskowności.

ZOBACZ TAKŻE:

VOLVO XC90 | PREZENTACJA MODELU

2015 Volvo XC90

Więcej o: