BMW M4 GTS | Wersja ekstremalna [Nowe informacje i zdjęcia]

Rok po debiucie BMW M4 Coupe pojawiła się jeszcze ostrzejsza wersja bawarskiego coupe o oznaczeniu GTS. Auto otrzymało homologację drogową, ale jego miejscem docelowym jest tor wyścigowy
BMW serii 1 z prototypowym silnikiem wyposażonym we wtrysk wody BMW | Wtrysk wody zwiększy osiągi silnika

BMW M4 GTS oficjalnie jest samochodem koncepcyjnym, ale zapowiada model seryjny. Samochód można było po raz pierwszy obejrzeć 13 sierpnia podczas Monterey Car Week w Kalifornii.

Używane BMW M3 - ogłoszenia

Najnowsze dziecko Dywizji BMW M kontynuuje długą tradycję specjalnych modeli M3. W 1983 roku powstało BMW M3 Evolution, a dwa lata później M3 Sport Evolution. 1995 rok należał do BMW M3 GT. W 2003 zadebiutowało BMW M3 CSL, a w 2010 - M3 GTS. Ostatnia specjalna "M3-ka" o oznaczeniu CRT to 2011 rok. Teraz jej miejsce zajmuje M4 GTS.

Podczas gdy M4 Coupe uosabia idealne połączenie sportowych genów i nieograniczonej codziennej użyteczności, BMW Concept M4 GTS zapowiada potężny i ekskluzywny model specjalny stworzony z myślą o torze wyścigowym z wykorzystaniem pionierskich technologii. Mimo to auto jest nadal dopuszczone do ruchu po drogach publicznych - wyjaśnia Frank van Meel, prezes BMW M.

BMW Concept M4 GTS prezentuje najnowsze technologie, które w późniejszym czasie trafią do do modelu produkcyjnego. Na przykład tylne światła wykonane są w technologii OLED, nadające autu zupełnie nowego wyglądu po zmroku. Co więcej, model specjalny wyposażono w innowacyjny system wtrysku wody, znany w M4 MotoGP, pełniącego rolę samochodu bezpieczeństwa tej motocyklowej serii wyścigowej.

Aby podnieść wydajność silnika, czyli zwiększyć moc i obniżyć spalanie, BMW zastosowało niespotykany w samochodach seryjnych system chłodzenia. Podczas dużych obciążeń, gdy powietrze doładowywane staje się zbyt gorące, by intercooler był w stanie dostatecznie je schłodzić, do gry wkracza wtrysk wody. Jest on umieszczony w kolektorze dolotowym pomiędzy intercoolerem, a głowicą cylindrów. Woda tankowana jest do zbiornika umieszczonego pod podłogą bagażnika.

M4 GTS jako samochód drogowy, ale z przeznaczeniem torowym, otrzymało ręcznie regulowany przedni splitter oraz tylne skrzydło (oba elementy wykonane z karbonu). Przepływ powietrza optymalizuje jeszcze szeroki wlot powietrza. W celu obniżenia masy maskę wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Ponadto wyjątkowe M4 wyróżnia lakier Frozen Dark Grey Metallic z kontrastującymi akcentami Acid Orange.

NOWE INFORMACJE

BMW ujawniło wreszcie ostatnie szczegóły odnośnie produkcyjnej wersji BMW M4 GTS. Inżynierowie z Bawarii wycisnęli z trzylitrowego, sześciocylindrowego silnika TwinPower Turbo równe 500 KM mocy (368 kW) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Pierwsza "setka" na liczniku to kwestia 3,8 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 305 km/h. BMW chwali się czasem na Nurburgringu - M4 GTS do pokonania Północnej Pętli potrzebował tylko 7:28 minuty.

Wyprodukowane zostanie tylko 700 BMW M4 GTS. Wciąż nie znamy oficjalnej ceny, ale można się spodziewać, że będzie wysoka. Niektórzy mówią o 150 tysiącach euro.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M4 DTM | Mistrzowska edycja

BMW M4 DTM Champion Edition

Więcej o: