Cały projekt rozpoczął się półtora roku temu dzięki współpracy z zespołem naukowców z IFW Dresden i evico GmbH, którzy specjalizują się w technice lewitacji magnetycznej. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych testów z udziałem zawodowego deskorolkowca, Rossa McGourana, w Dreźnie w Niemczech, zespół postanowił wystawić deskorolkę na ciężką próbę i prowadzić kolejne testy w innym otoczeniu.
"Spędziłem 20 lat jeżdżąc na deskorolce, ale przy braku tarcia miałem wrażenie, jakbym musiał uczyć się jazdy od nowa, przede wszystkim utrzymania postawy i równowagi na deskolotce. To zupełnie nowe doświadczenie." - stwierdził Ross McGouran,
Od czerwcowej prezentacji deskolotki Lexusa prowadzone są testy na specjalnie skonstruowanym torze deskorolkowym, który w swojej konstrukcji łączy elementy kultury deskorolkowej z techniką przyszłości. 200 metrów toru magnetycznego przewieziono z Drezna do Barcelony i ułożono pod torem, aby umożliwić przeprowadzenie testu dynamicznego. Dało to okazję do zaprezentowania trików, których żadna deskolotka nie byłaby w stanie wykonać, takich jak jazda po wodzie. Lexus zarejestrował jazdę finałową w formie materiału filmowego w reżyserii nagradzanego reżysera, Henry'ego Aleksa Rubina.
O co w tym chodzi?
Technika deskolotki Lexusa składa się z dwóch "kriostatów". Są to zbiorniki, w których materiał nadprzewodzący jest utrzymywany w temperaturze -197 stopni wskutek zanurzenia w ciekłym azocie. Następnie deska jest umieszczana na torze, który zawiera magnesy stałe.
Dr Oliver de Hass, dyrektor generalny evico, wyjaśnił: "Pole magnetyczne z toru jest skutecznie "zamrażane" w nadprzewodnikach w desce, utrzymując odległość między deską a torem - w zasadzie dzięki temu deska unosi się w powietrzu. Siła ta jest wystarczająca, aby użytkownik mógł ustać, a nawet podskoczyć na desce."
ZOBACZ TAKŻE:
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty