Audi S8 plus | Bardzo mocna limuzyna

W środku wakacyjnego sezonu, jak gdyby nigdy nic, nagle bez zapowiedzi pojawia się nowe wcielenie Audi A8. Wersja S8 plus oznacza jedno, dużą dawkę mocy i emocji
2014 Audi S8 Audi S8 | polskie ceny

605 KM mocy, 3,8 s do pierwszej "setki" i 305 km/h prędkości maksymalnej - takie dane robią wrażenie. Przypomnijmy, że ciągle piszemy o luksusowej limuzynie, a nie o aucie typowo sportowym.

Naszej dużej, sportowej limuzynie, nadaliśmy jeszcze bardziej ostrego charakteru" - mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. "Moc nowego Audi S8 plus wyraźnie wzrosła i stała się wyznacznikiem maksymalnych, sportowych osiągnięć aut tego segmentu. To właśnie symbolizuje "plus" w nazwie.

Dla potrzeb nowego S8 plus inżynierowie ulepszyli silnik 4.0 TFSI. Jego efektywność zwiększono poprzez zmianę charakterystyki zarządzania silnikiem, podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki. W rezultacie pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo generuje 605 KM (o 85 więcej niż "zwykłe" S8) i 700 Nm momentu obrotowego (w trybie overboost nawet 750 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,8 sekundy, a po zdjęciu elektronicznego ogranicznika na liczniku zobaczymy maksymalnie 305 km/h.

Audi S8 - sprawdź ogłoszenia aut używanych

Do takich osiągów samochód musi być odpowiednio przygotowan, i tak jest w tym przypadku. S8 plus ma sportowy mechanizm różnicowy, stały napęd na 4 koła quattro, zawieszenie pneumatyczne czy dynamiczny układ kierowniczy. Wszystkie systemy dostosowano specjalnie do potrzeb tego modelu. Nie zabrakło też wydajnych hamulców, ceramicznych wzmocnionych włóknem szklanym.

W trakcie jazdy raczej nie będzie zbyt dużo czasu na oglądanie tego auta, ale gdy już się zatrzyma poznamy je po wielu charakterystycznych detalach. Audi S8 plus wyróżniają m.in. tylny spojler i lusterka boczne na życzenie wykonane z karbonu, lśniącą osłoną chłodnicy w czarnym kolorze, kratownicą o strukturze plastra miodu w czarnym macie, reflektorami Matrix LED, czarnymi listwami ozdobnymi, przyciemnione światła tylne i czarny dyfuzor, ujęty w karbonową klamrę. Całość wieńczy sportowy układ wydechowy z podwójnymi, lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych, umieszczonymi po obu stronach tyłu pojazdu.

Opcjonalnie klient może wybrać inny pakiet stylistyczny. Sportowy klimat panuje także we wnętrzu. Wszechobecna czerń kontrastuje z czerwonymi szwami i szczotkowanym aluminium. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami, wykonano z Alcantary.

Nowe Audi S8 plus trafi do oferty w listopadzie br. W Niemczech będzie kosztować od 145 200 euro.

ZOBACZ TAKŻE:

Szef się spieszy! | Najszybsze limuzyny po tuningu


Zdjęcie Sparco Gałka dźwigni zmiany biegów SETTANTA - 03736AT Zdjęcie Sparco Kierownica R325 skóra Zdjęcie OZ MSW 24 7,5x16 5x114,3 ET45
Sparco Gałka dźwigni zmiany... Sparco Kierownica R325 skóra OZ MSW 24 7,5x16 5x114,3 ET45
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (59)
Audi S8 plus | Bardzo mocna limuzyna
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Pytający

    Oceniono 30 razy -10

    Gdzie są fani japońskich aut i francuskich? szczególnie z ich bezawaryjnością?

  • Gość: 777

    Oceniono 29 razy -5

    audi szmajdi ... do dzis nie naprawili driving exerience ... jak to mowia ... jezdzi jak audi ...
    nigdy nie dorwna bmw, porsche, mercedes, czy nawet volvo !
    Wole je zamiast audi !

  • pawel.lewski

    Oceniono 25 razy -1

    I czym mamy się zachwycać, kolejna taczka na czterech kółkach, buda - nuda, widać że to Niemcy projektowali, chociaż tak naprawdę nie było co projektować bo takich taczek jeździ od cholery.

  • Gość: dziadek

    0

    Panowie zeby pisać to trzeba pojeżdzić takim autem a potem pisać ,inaczej to wygląda dość śmiesznie ocenianie czegoś co się widzi na zdjęciu lub czyta opinie redaktorów.
    A auto robi wrażenie lecz d..y nie urywa świetny sprzęt B&O ale są lepsze , jeżdzi ostro ale to limuzyna i brak jej sportowego charakteru takiego jakiego byśmy się spodziewali , z tylnego siedzenia 270 nie robi wrażenia za kierownicą bardziej ale hamulce są mizerne jak nie od tego auta.

  • kocurxtr

    Oceniono 6 razy 0

    trzeba przyznać - elegancji mu nie brakuje
    szkoda tylko że w polsce jeżdżą tym głównie buraki...
    więc jak ktoś dba o reputację, a ma kasę, to raczej wsiądzie na merca

  • wuchta-wiary

    Oceniono 10 razy 0

    Dziadostwo. Buda zrobiona siekierą.

  • nerbi

    Oceniono 6 razy 0

    Zaszalales to ty, a nie Niemcy

  • nasa4ever

    Oceniono 14 razy 0

    Niech zmienią system przednich reflektorów. Za każdym razem jak je mijam to mnie oślepia. Wykrywanie pojazdów kiepsko działa. W ostatnim momencie system redukuje oświetlenie. To samo doświetlanie zakrętów. Poza tym moc tych niebieskich ledów sama z siebie jest za mocna dla innych użytkowników drogi.

  • Gość: jkb

    Oceniono 7 razy 1

    dali po garach:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX