Ferrari 488 Spider | Czas na nowy kabriolet z Maranello

Na początku roku Ferrari zaprezentowało następcę 458 Italia, model 488 GTB. Teraz do rodziny dołącza kabriolet - 488 Spider

Następca Ferrari LaFerrari pokona barierę 500 km/h

Pojawienie się wersji Spider nowego Ferrari 488 GTB było tylko kwestią czasu. Włosi jednak nie czekali na zbliżające się wielkimi krokami targi we Frankfurcie i już teraz zaprezentowali Spidera.

Ferrari 488 Spider nie przyniosło większych zmian. Nie licząc oczywiście głównej atrakcji, czyli otwieranego sztywnego dachu. Ferrari chwali się, że konstrukcja typu hardtop jest lżejsza o 25 kg od płóciennego odpowiednika i potrzebuje tylko 14 sekund do pełnego złożenia/rozłożenia się. Mimo że 488 zostało pozbawione dachu, to konstrukcja całego auta nie straciła nic ze swojej sztywności - auto zawdzięcza to specjalnym wzmocnieniom. 488 Spider jest o 23% sztywniejszy od modelu 458 Spider, który zastępuje.

Zastosowanie wzmocnień musiało się oczywiście przełożyć na zwiększenie wagi, ale inżynierowie z Maranello zrobili wszystko, by 488 Spider był jak najlżejszy. Kabriolet przytył tylko 50 kg. Co więcej w porównaniu z 458 jest lżejszy o 10 kg.

Na powitanie nowego modelu Ferrari przygotowało film:

Zobacz wideo

W porównaniu z 488 GTB zawieszenie wersji Spider będzie bardziej komfortowe. Włosi doszli do wniosku, że naturalnym środowiskiem dla auta bez dachu są autostrady i zwykłe drogi, a nie tor.

Pod maską nic się nie zmieniło - w Ferrari nastał czas turbo. Silnik V8, wspomagany dwiema turbosprężarkami, z 3,9 litra pojemności generuje 670 KM mocy i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi Spidera? Pierwsza "setka" w 3 sekundy i prawie 330 km/h prędkości maksymalnej.

Dokładna cena wciąż pozostaje tajemnicą, ale spekuluje się, że może być wyższa od coupe o nawet 30 000 dolarów, czyli ponad 110 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

Najpiękniejsze włoskie auta

Więcej o:
Copyright © Agora SA