Meksykański supersamochód | VUHL 05

Meksyk nie jest krajem, który kojarzy nam się z motoryzacją, zwłaszcza z supersamochodami... VUHL 05 początkowo miał trafić na eksport tylko na Bliski Wschód, Meksykanie podjęli jednak decyzję o spróbowaniu swoich sił w Europie. Na razie w Wielkiej Brytanii

Ferrari California T | Sposób na klientów

Producenci supersamochodów pochodzą z zamkniętego kręgu krajów. Niemcy, Francja, Włochy, Anglia, Stany Zjednoczone, za sprawą Koenigsegga Szwecja... Jednak coraz częściej słyszymy o małych firmach z innych państw. W 2013 roku do gry dołączył Vuhl 05 aż z Meksyku. Dotąd z naszej perspektywy była to tylko ciekawostka. Vuhl miał być sprzedawany w ojczyźnie i trafiać do bogaczy z Bliskiego Wschodu, których nie odstraszają wysokie kwoty i chętnie kupują egzotyczne superauta. Ostatnio Meksykanie podjęli decyzję o wejściu do Europy. Na początek swoich sił spróbują w Wielkiej Brytanii.

Sercem modelu 05 jest fordowski EcoBoost o pojemności dwóch litrów, który dostarcza Vuhlowi 285 KM mocy i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Taka moc jest więcej niż wystarczająca w małym i lekkim superaucie. Vuhl 05 dzięki nadwoziu typy monokok z lekkich materiałów waży zaledwie 695 kg. Przekłada się to na bardzo przyzwoite osiągi - 3,5 sekundy do setki i 245 km/h. Mały, dwumiejscowy meksykanin powinien sprawić wiele frajdy podczas zabawy na torze.

Co w ogóle oznacza nazwa firmy, VUHL? V ehicles of U ltra H igh performance and L ighweight. A więc filozofią producenta z Meksyku są: wysokie osiągi przy bardzo niskiej masie.

fot. VUHL

Meksykanie wprowadzając Vuhl'a do Wielkiej Brytanii liczą na powalczenie z takimi torowymi, lekkimi samochodami jak KTM X-Bow oraz Ariel Atom. Cenę nowego superauta z Ameryki Południowej ustalono na poziomie 59 995 funtów, czyli ponad 350 tysięcy złotych. Jeżeli Vuhl okaże się sukcesem na Wyspach, ma szansę trafić do kolejnych krajów Starego Kontynentu.

ZOBACZ TAKŻE:

Galeria tygodnia | Porsche 918 Spyder

Więcej o:
Copyright © Agora SA