Nowa Honda HR-V | Crossover z bliska

Honda dołącza do grona producentów oferujących crossovery segmentu B. Już niebawem na rynku pojawi się nowy model HR-V. Przyjrzyjmy mu się nieco bliżej

Przegląd rynku crossoverów segmentu B

To już druga generacja Hondy HR-V. Poprzednik, bazujący na Civicu, był oferowany w Europie w latach 1999-2006. Nowy model powstał na opracowanej przez japoński koncern globalnej platformie segmentu B, którą wykorzystuje Honda Jazz. Nowy crossover ma niecałe 4,3 m długości i będzie pozycjonowany poniżej popularnego SUV-a o oznaczeniu CR-V. Konkurencja w segmencie crossoverów segmentu B bardzo szybko się zaostrza, każdy producent chce mieć swojego przedstawiciela na tym modnym i stale rosnącym rynku.

Szukasz używanej Hondy?

Jakie zalety ma Honda HR-V? Wyglądu nie będziemy oceniać. To kwestia indywidualna, więc zapraszamy do obszernej galerii zdjęć . Mocną stroną nowego modelu ma być przestronne wnętrze, w którym komfortowo będą podróżować cztery osoby. W dodatku konfigurację kabiny będzie można zmieniać niczym w minivanie. Crossover również będzie wyposażony w znany z innych modeli marki system Magic Seats. Dzięki zastosowaniu płaskiego zbiornika paliwa, znajdującego się pod przednimi fotelami, poza standardowym złożeniem oparć (tworzy się płaska powierzchnia), możliwe jest uniesienie siedzisk tylnej kanapy do pozycji pionowej. Bagażnik w standardowej pozycji siedzeń ma pojemność 453 litrów, maksymalnie 1026 litrów.

Kokpit zaprojektowano tak, żeby był on podporządkowany kierowcy. Zastosowano klasyczny zestaw analogowych wskaźników, a deskę rozdzielczą zwrócono w stronę prowadzącego. Na niej znajdziemy nowy system multimedialny Honda Connect (oparty na systemie Android) z siedmiocalowym ekranem dotykowym (standard w wariantach wyposażenia Sport i Executive). W odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej pięć cali. Ekran można obsługiwać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. W opcji jest nawigacja firmy Garmin, możliwe jest też instalowanie dodatkowych aplikacji oraz łączność z urządzeniami zewnętrznymi za pośrednictwem MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI oraz USB. W najbogatszej wersji Executive wnętrze doświetla elektrycznie otwierane i uchylane panoramiczne okno dachowe.

Samochód będzie dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła. Nie powinno to jednak stanowić problemu, ponieważ mało kto szuka jeszcze miejskiego crossovera 4x4. Do wyboru będą dwa silniki. Pierwszy to benzynowa jednostka i-VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM. Druga opcja to turbodiesel 1.6 i-DTEC o mocy 130 KM. Standardowo oferowana będzie ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Do wersji benzynowej opcjonalnie będzie można zamówić bezstopniową skrzynię CVT.

Nowy model to także okazja do wprowadzenia nowych czynnych systemów bezpieczeństwa. Układ aktywnego hamowania w ruchu miejskim będzie seryjny w HR-V. Ponadto wszystkie wersje wyposażeniowe, z wyjątkiem podstawowej, otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie systemy, jak inteligentny tempomat adaptacyjny, system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych. Rozbudowane systemy wykorzystują dane dostarczane przez czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu.

Honda HR-V trafi do sprzedaż już latem tego roku. Polskie ceny poznamy wkrótce.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Honda CR-V FL 1.6 i-DTEC | Pierwsza jazda | Wewnętrzne zmiany

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.