Obecna generacja Fiata 500 zadebiutowała w 2007 roku, dokładnie 50 lat po premierze swojego protoplasty. Mimo już ośmioletniej obecności na rynku nadal sprzedaje się bardzo dobrze, więc Fiat nie dokonuje rewolucji. W przeciwieństwie do Mini, które wygląda inaczej i znacznie urosło, "pięćsetka" ma zachować swój lubiany charakter.
Wygląd zmienił się zatem nieznacznie (m.in. nowe listwy ozdobne z przodu, LED-owe światła do jazdy dziennej i przestylizowane tylne lampy). Postawiono na nowe technologie (w "pięćsetce" debiutuje system multimedialny Uconnect z ekranem dotykowym) i świeże pomysły na indywidualizację stylowego modelu miejskiego, odwołującego się do sławnego poprzednika z 1957 roku (nowe lakiery, wzory felg i tapicerek). Od ubiegłego roku w opcji dostępny jest cyfrowy zestaw wskaźników, wyświetlający wskazania prędkościomierza, obrotomierza, komputera pokładowego, a także informacje z systemu nawigacji.
Jednostki napędowe pozostaną bez zmian - 1.2/69 KM, 1.4/100 KM, 0.9 TwinAir/85-105 KM i wysokoprężny 1.3 Multijet/95 KM. Wszystkie zostały naturalnie zmodernizowane w celu spełnienia normy emisji spalin Euro 6.
Odświeżony Fiat 500 trafi do polskich salonów włoskiej marki jesienią tego roku. Auto jest produkowane w fabryce w Tychach.
ZOBACZ TAKŻE:
Fiat Aegea | Powrót do klasy kompakt
źródło: Okazje.info