Citroen C5 | Niepewna przyszłość

Citroen potwierdził następcę modelu C5, ale nie jest pewny czy model klasy średniej będzie dostępny w Europie. Głównym rynkiem zbytu będą Chiny
Pierwsze oficjalne zdjęcie modelu Talisman Następca Renault Laguny nazywać się będzie Talisman

Przypomnijmy, że na wyjście z tego segmentu na Starym Kontynencie już zdecydowała się Honda. Model Accord zniknie z oferty już w tym roku. Czy niedługo do Japończyków dołączą Francuzi? Jest to bardzo prawdopodobne. Następna może być Toyota, która przedłużyła życie Avensisa kolejnym liftingiem, ale niedługo również musi zadecydować o przyszłości tego modelu.

Używany Citroen C5 - ogłoszenia

Wracając do Citroena C5, na temat jego niepewnej przyszłości wypowiedziała się Linda Jackson, dyrektor generalna francuskiej marki. W wywiadzie dla Autonews Europe Jackson powiedziała, że w Chinach istnieje wyraźne zapotrzebowanie na samochód pokroju Citroena C5 i tam będzie on oferowany. Szefowa nie potrafiła jednak odpowiedzieć na pytanie, czy auto będzie nadal oferowane w Europie, czy będzie to opłacalne dla firmy.

Powodem takiej sytuacji jest fakt, że wielu europejskich klientów przesiada się ze średniej wielkości sedanów czy kombi do SUV-ów. Na przestrzeni lat sprzedaż w segmencie D wyraźnie spadła. Jest jednak pewne ale. Tak jak w przypadku wycofania Hondy Accord, również w tym przypadku należy podać przykład Mazdy, która nie obawiała się wprowadzenia nowej generacji "szóstki" i teraz zdobywa rynek, walcząc z silną, głównie niemiecką, konkurencją w tej klasie. Powalczyć zamierza także Renault, które szykuje następcę Laguny pod nową nazwą Talisman. Przed Citroenem trudna decyzja.

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D AWD FL | Pierwsza jazda

Mazda 6 2.2 Skyactiv-D AWD FL

Zdjęcie AEZ Valencia 8x17 5x112 ET48 Zdjęcie VORDON 45 Europa Zdjęcie Vordon 7 Polska
AEZ Valencia 8x17 5x112 ET48 VORDON 45 Europa Vordon 7 Polska
Porównaj ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (30)
Citroen C5 | Niepewna przyszłość
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 84 razy -54

    Nikt raczej po C5 płakał nie będzie - Citroen porzucił zawieszenia hydropneumatyczne, więc zniknął ostatni ważny powód, by rozważać zakup C5.

  • Gość: Gix

    Oceniono 59 razy -51

    Jeśli piszesz, że zawieszenie w c5 jest hydropneumatyczne to jesteś kompletnym ignorantem.

  • Gość: roberto

    Oceniono 1 raz 1

    citroen zawsze miał jaja robiąc auta nowoczesne a nie jakieś sztywniaki

  • antoniferdynand

    Oceniono 3 razy 3

    Szkoda - Citroen to Citroen klasy średniej - w prostej linii potomek DS (CX, XM, Xantia, C5). Jedynym wyjątkiem od tego był 2CV ale to już odległa historia. Poza tym synonimem Citroena była hydropneumatyka, która po burzliwych latach dopracowywania (i nie ukrywajmy awaryjności w pierwszych generacjach) doszła do okolic perfekcji - w większości przypadków nikt do tego nie zagląda przed przejechaniem 200 tys. km. Ktoś, kto nie rozumiał tego sięgał po Peugeota albo dalej Renault.
    Nie wiem co miało by mnie skłonić, abym kolejny raz sięgnął po te markę - na pewno nie SUV czy jakiś inny kaktus.

  • marych

    Oceniono 6 razy 6

    klasa średnia umiera. zostaną same suvy, a honoru będa bronić tylko audi i merole za drogie na polską klasę średnią:(

  • Gość: szej

    Oceniono 14 razy 12

    Citroen miał jaja oferując swego czasu C5 z silnikiem diesla V6 3.0 240 koni.
    Wersja 2.7 też była konkretna.
    Niestety, za 2 lata ino 3 cylindrowe Kaktusy ostaną się. Hipster kupi, ja nie.

  • Gość: wujcio

    Oceniono 28 razy 26

    Jeśli następca ma być bez hydropneumatyki, to niech go sobie zabiorą do Chin.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX