Audi A4 | Klasyka po raz dziewiąty

Zdjęć szpiegowskich i spekulacji w ostatnim czasie było sporo. Teraz Audi odkrywa karty i pokazuje dziewiątą generację swojego sedana klasy średniej
Audi A1 1.4 TFSIAudi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

Stylistycznie rewolucji nie ma. Pojawiły się nowe kształty LED-owych lamp, a wszystkie linie nadwozia poprowadzono nieco ostrzej, ale nowe A4 to na pewno nie zapowiedź zmian stylistycznych w marce.

Jeżeli wydaje Wam się, że nowe Audi A4 to tylko wersja po facelitingu, to z błędu wyprowadzą Was dane dotyczące wielkości nadwozia. B9 jest większe od swojego poprzednika i mierzy teraz 473 cm długości, 184 cm szerokości i 143 cm wysokości. Rozstaw osi zwiększył się o 25 mm do 282 cm.

Używane Audi A4. Sprawdź ceny

Nawet o 120 kg lżejsze.

Nowe A4 jest też lżejsze i przykładowo w wersji z silnikiem 1.4 TFSI waży jedynie 1320 kg. Wersja nadwoziowa Avant posiada bagażnik o pojemności 505 litrów, ale dzięki kanapie dzielonej w stosunku 40:20:40 po jej złożeniu pojemność ta zwiększa się do 1510 litrów.

Audi A4 B9

Dzięki zwiększeniu nadwozia, wygodniej jest też w nowym wnętrzu. Deska rozdzielcza otrzymała kilka stylistycznych zmian, a lista opcji dodatkowych jest bardzo szeroka i zawiera m.in. system multimedialny, który można połączyć z 10,1-calowymi tabletami i ruterem sieci Wi-Fi.

Silniki Audi A4 - szerokie spektrum możliwości

Audi A4 B9Wideo | Poznaj zupełnie nowe Audi A4

Pod maską znajdą się na dwa silniki benzynowe - 1.4 TFSI o mocy 150 KM i 250 Nm i 2.0 TFSI o mocy 190 KM lub 252 KM (odpowiednio 320 Nm i 370 Nm) oraz dwa silniki TDI o pojemności dwóch i trzech litrów. Mniejsza jednostka osiąga maksymalnie 150 KM i 320 Nm lub 190 KM i 400 Nm, a większa aż 218 KM i 400 Nm i 272 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Absolutną nowością będzie 170-konna wersja 2.0 TFSI napędzana gazem CNG. Silniki benzynowe i 2-litrowe Diesle będą współpracować z manualną 6-biegową skrzynią bądź 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic. Jednostki 3.0 TDI wyposażone będą w 8-biegowy automat.

Samochód w salonach zobaczymy na jesieni tego roku. Ceny auta nie są jeszcze znane. Oczywiście największym konkurentem nowego Audi A4 będzie BMW serii 3, które właśnie przeszło facelifting, oraz Mercedes klasy C.


ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes C200 | Test | Musi się udać!

Mercedes C200 | Test | Musi się udać!

Zdjęcie Peiying PY-GPS7008 bez map Zdjęcie SmartGPS SG660 Europa Zdjęcie TOMTOM START 50 Europa
Peiying PY-GPS7008 bez map SmartGPS SG660 Europa TOMTOM START 50 Europa
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (67)
Audi A4 | Klasyka po raz dziewiąty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: janek

    0

    Na wszelki wypadek postawie znak w powietrzu. Bardzo delikatne zmiany. Tak na prawde poprzednia generacja nie była brzydka więc po co szaleć z designem? Ważne że bebechy nowe.

  • Gość: xc

    0

    pfii..po co sie podniecac, jak ktos bedzie chcial to se kupi, a jak go nie stac ...to se nie kupi

  • Gość: look

    Oceniono 2 razy -2

    Poprawny do bólu - niczym skoda ! No i dostajemy w gratisie niepewnośc czy dojedziemy do domu po wyjechaniu z salonu dzięki magicznym silnikom TFSI !

  • Gość: b0b0

    0

    ale nudą zawiało, idę na kawę.

  • Gość: Glassgow1

    Oceniono 2 razy 2

    Ładne... tylko lampy.Nie powala.B8 bez konkurencji!!!

  • Gość: qw

    Oceniono 2 razy 0

    Audi tradycyjnie wygląda stylowo bez agresji. Nie każdemu ten konserwatyzm się to podoba ale ciężko uznać że auto jest bez polotu. Niestety nie stać mnie na wydanie 150 000 zł to takie cacko i 10 000 /rok na utrzymanie. Pozdrawiam użytkowników fiatów, fordów, oplów itd którzy tak miło komentują to auto.

  • joe_brody

    Oceniono 12 razy 12

    Naprawdę to nie jest lifting? A może zabawa w 'wytęż-wzrok-i-znajdź-12-szczegółów'? :-)

  • Gość: ssz

    Oceniono 6 razy -2

    Przedni napęd w aucie Premium? Nie. DZIĘKUJĘ.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX