Ford Focus RS | Osiągi [aktualizacja]

Ford zdradził osiągi najszybszego Focusa w historii. Ma 30 KM więcej, niż początkowo zakładano. Pierwsza setka? Wyraźnie poniżej 5 sekund

Honda Civic Type -R | Ceny w Polsce | Skromne informacje

Najnowszy Ford Focus RS jest dziełem Ford Performance. Podczas debiutu w Genewie przedstawiciele Forda podali jedynie, że moc będzie wynosiła więcej, niż 320 KM. Ale mało kto się spodziewał, że w wersji produkcyjnej osiągnie wartość aż 350 KM. W połączeniu z inteligentnym napędem obu osi daje to nieprawdopodobne wręcz możliwości.

Ich przedsmak możemy zobaczyć na filmie. A jest na co czekać. Ford Focus RS zadebiutuje w europejskich salonach już na początku 2016 roku. Polskich oficjalnych cen jeszcze nie znamy, ale wiemy, że za naszą zachodnią granicą cenę ustalono na 39 000 euro, czyli około 163 tysięcy złotych. Nieźle, jak na bestię z 350 KM pod maską.

Obiecaliśmy entuzjastom maszynę do poważnej jazdy, więc z 350 końmi pod maską dostarczymy im dokładnie to, co zamierzaliśmy. Oszałamiające osiągi i innowacyjne technologie nowego Focusa RS stawiają go w jednym rzędzie ze sportowymi modelami luksusowych i egzotycznych marek, a on jest gotów sprostać takiemu wyzwaniu - powiedział Dave Pericak, dyrektor Ford Performance

Za wydzielanie się adrenaliny za kierownicą Focusa RS odpowiedzialny jest silnik R4 2.3 znany z Mustanga. Ale zanim uczyniono z niego napęd najnowszego RS-a, poddano dogłębnej modyfikacji. W bloku silnika zastosowano żeliwne tuleje cylindrowe, głowica została wykonana z wysokowytrzymałego stopu aluminium odpornego na bardzo wysokie temperatury, pojawiła się nowa turbosprężarka twin-scroll o wysokiej wydajności, większy intercooler oraz większa chłodnica radząca sobie z ogromem ciepła wytwarzanego podczas sportowej jazdy po torze wyścigowym.

Osiągi? Ford wreszcie je ujawnił. Wskazówka prędkościomierza minie pierwszą "setkę" po zaledwie 4,7 sekundy i zatrzyma się dopiero przy 266 km/h . To najszybszy i najlepiej przyspieszający RS w historii!

Czerwone pole obrotomierza zaczyna się przy 6800 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 440 Nm i dostępny jest w zakresie 2000-4500 obr./min. W razie potrzeby jednostka dysponuje funkcją overboost, gdy na maksymalnie 15 sekund moment może osiągnąć wartość 470 Nm.

Nie mniej istotne jest podwozie. Napęd przekazywany jest na obie osie poprzez sześciobiegową skrzynię ręczną oraz nowy układ Ford Performance All-Wheel Drive z dynamicznym rozdziałem momentu napędowego Dynamic Torque Vectoring. Ford Focus RS będzie pierwszym modelem Forda RS wyposażonym w wybór trybów jazdy Drive Mode z pierwszym w branży trybem Drift umożliwiającym kontrolowany nadsterowny uślizg tylnych kół oraz z funkcją kontroli startu Launch Control.

Nowy Ford Focus RS na rynku niemieckim kosztuje od 39 900 euro. Cena w Polsce nie jest jeszcze znana.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Shelby Super Snake | Mocy nigdy dość

Partner - materiał

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Agora SA