Tym samym poszerzona zostanie oferta Golfa Blue Motion, która do tej pory obejmowała wariant wysokoprężny ( 1.6 TDI ) i napędzany gazem ziemnym (TGI). Wersja TSI wyposażona będzie w trzycylindrowy silnik, który z zaledwie jednego litra pojemności generuje aż 200 Nm momentu obrotowego. Jego moc również jest imponująca - 115 KM. Dzięki temu ta odmiana Golfa nie będzie zawalidrogą (sprint do "setki" w 9,4 s, prędkość maksymalna - 204 km/h), ale w tym przypadku od osiągów ważniejsza jest oczywiście oszczędna jazda.
Używany VW Golf - sprawdź ogłoszenia
Według producenta kompaktowy hatchback w tym wydaniu zużywa średnio zaledwie 4,3 litra benzyny na 100 km i emituje 99 g CO2/km - zarówno z ręczną skrzynią biegów, jaki i z siedmiostopniową przekładnią DSG. Wersja TSI BlueMotion będzie dostępna również w nadwoziu Variant oraz w Golfie Sportsvanie. Pierwszy ma spalać 4,3 l/100 km (4,5 z DSG), a drugi - 4,5 l/100 km (4,6 z DSG).
W wyposażeniu seryjnym znajdują się m.in.: automatyczna klimatyzacja, 7 poduszek powietrznych, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system start/stop z układem odzyskiwania energii pochodzącej z hamowania, obniżone o 15 mm zawieszenie i 15-calowe aluminiowe obręcze kół. Na rynku niemiecki Volkswagen Golf TSI BlueMotion kosztuje od 20 450 euro. Polska oferta nie jest jeszcze znana.
ZOBACZ TAKŻE: