Najcenniejszą marką motoryzacyjną jest...

Sprzedająca najwięcej samochodów, bo przeszło 10 mln w ciągu roku, Toyota to najcenniejsza marka w świecie motoryzacji. A jak wyglądają kolejne miejsca?

Ranking najcenniejszych marek | Toyota liderem

W dzisiejszych czasach sama marka może być wartością samą w sobie. Chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości. Taką markę można później eksploatować na wszelkie możliwe sposoby. Dlatego możemy kupić zegarki Lambretta, rowery BMW M Power, wyposażenie kuchni Porsche, czy jacht Aston Martin. Właśnie dlatego pojawia się coraz więcej rankingów pokazujących wartość poszczególnych brandów.

Niniejsze zestawienie BrandZ przygotowała firma Millward Brown Optimor. Zawiera ona 100 najcenniejszych marek naszego globu. W tym roku na pierwszym miejscu znalazł się Apple, ale nas interesuje świat motoryzacji. Najcenniejszą marka samochodową jest Toyota, która uplasowała się na 30. pozycji. Wartość marki Toyota określono na 28,9 mld dolarów. Cztery miejsca za nią znalazła się marka BMW z wartością 26,3 mld dolarów. Trzecie miejsce w świecie motoryzacji, a 43. w ogólnym rankingu zajęła marka Mercedes-Benz wyceniona na niemal 21,8 mld dolarów. W pierwszej setce znajdziemy jeszcze trzy marki samochodów: Hondę (78.), Forda (80.) i Nissana (93.). Zaś dziesiątkę najcenniejszych marek samochodowych uzupełniają Audi, Volkswagen, Land Rover i Lexus.

Badanie BrandZ powstało na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach. Według autorów raportu na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków w 2014 roku

Więcej o:
Copyright © Agora SA